onsdag 1 april 2009

Utmana, Vinna eller Försvinna.

Det är härliga dagar nu!
Åh så härliga.
Kunderna säger att solen värmer, att det är otroligt härligt ute!
Själv sitter jag i kassan, med en stor jäkla glasdörr mellan mig och den yttre världen...
Inte en enda gnutta sol har jag fått på min bleka hud idag!

Imorn blir det ändring på det! Ge mig sol en dag till!

Hello people! Naannii är igång igen!
För det första: Jag orkade upp imorse! För det andra: Jag tog en halvtimmes promenad i det då gråa vädret (varför vill inte solen skina på mig om mornarna)?!
För det tredje: Efter 10 timmars jobb var det bara att röra på sig igen.
15 minuters powerwalk med Djin. Och jag fick bara en sån helvetisk lust att springa!
Asfalt, ljust och inte ett dugg kallt med en tunn tröja och skinnjacka. Wihoooooo!
Var bara tvungen att testa.
Sprang i lugn takt i 5 minuter. Oooootroligt skönt!
Nu jäklar blir det att köpa ett par löparskor. VÄKOMMEN VÅREN! :D
20 minuters crosstrainer, 10 minuters non-stop boxning i källaren, 50 situps och 10 armhävningar, innan en helt galen Naannii avslutade dagens träning med en dans.

Jag är helnöjd med dagen!
Nu fortsätter vi så här!

På tal om träing. Har jag gett mig en jäkla utmaning till morgondagens ledighet:
TVÅ MIL på längdskidor!
Nu bajsar jag fullständigt i skavsår, dålig kondition och att jag inte åkt längre än 7 km åt gången hitills i vinter.
Ska det bli innan snön försvinner helt, så lär det bli nu!
Nu blir det ett försök! Så får det gå som det vill!
Har varit smart, och berättat för en massa om mitt kommande försök. Detta betyder att jag INTE kan balla ur nu.
För då måste jag erkänna för alla att jag inte "vågade" satsa. Och det vill jag absolut inte göra.
Att sätta upp en återvändsgränd för mig själv. Smartskal jag är! :D
Bära eller brista...
Imorn smäller det!

Hejja hejja!

Klarar jag det imorn, är ännu ett mål avklarat. Då kan jag börja ta mig an vårens- och sommarens utmaningar.
Klarar jag det inte, får jag erkänna mig besegrad av min egna kroppsliga svaghet, och flytta fram 2-mils-målet till nästa vinter.
Hur det än är, måste man satsa om man vill vinna något. Eller hur?
----

Några har bett om att få höra/läsa motiveringen som jag skrev om Lisa som gjorde att vi vann resan. Och nu har jag fått tag på det (kommer ju för sjuttsingen aldrig ihåg vad jag skriver). Här är det:

"Lisa är glad och tar sig alltid tid, för allt och alla.
Hon bryr sig om personal som kunder,
Varesig de är coola eller balla.
Hon är energisk och trevlig, ett riktigt under.
Hon bor i staden, i civilisationen,
och köper mer än gärna med sig grejor som fattas i butiken till kunder,
Där vår lilla butik i vildmarken blir slutstationen.
Hon lyfter både humör och affär.
Hon gör så att lilla Fredriksberg bär! "

Tävlings juryns motivering till vinnaren:
" Det verkar som om denna, enda människa, håller upp, inte bara en butik, utan ett helt samhälle. Nästan en fläkt från förgången tid när allt kretsade kring den lilla by-butiken. Med ett glatt humör och alltid positiv, förstår vi att butiken i Fredriksberg blivit ett nav och en samlingspunkt, med hjälp av Lisa och de övriga anställda. Så vill vi att coopianer skall vara. Sedan var ju denna nominering skriven på rim dessutom- och kan inte det vara ett av coopianernas motto? "Poesi och effektivitet i skön harmoni."

Helnöjd! Men fortfarande helt chockad över valet.

Hej å hå.
Staka på!

1 kommentar:

Musan sa...

Riktigt tjusigt rim syster! =)
Och Lycka till i skidspåren! Puss