söndag 12 april 2009

Påskharen gav mig minus på vågen

Jaha, så va Pösken över för det här året...
Fina var vi på långfredan på jobbet. Det gäller att ge lite av sig själv sånna här högtider. :)

Egentligen känns det som om Påsken lika gärna kunde ha struntat i att komma i år. Inte ett enda ägg åt jag, och näst intill ingen annan påskmat heller (Åt iofs potatis, lax och sås hos mamma, men inget mer). Nått riktigt Påskfirande med mat verkade skippas helt och hållet inom Kvist-Hellsing släkten i år.
Tråkigt måste jag säga. Traditions-nörd som jag är!
Lyckades däremot se några få påskkärrningar och påskgubbar. Det räddade min påskhelg från total katastrof. :)
Långfredas kvällen körde jag bil. Hmm, jag var chaufför rättare sagt. Bröt mot lagen och skjussade 10 av mina festsugna vänner upp till hyttan, i en bil med TVÅ säten. Men näe, inte körde jag flera vändor. Alkoholiserade vänner bryr sig tydligen inte om varken bekvämlighet eller komfort, hellre att det går snabbare och smidigare (?).
Resultatet?
Att tränga in 8 st i skåpet på bilen och sätta två i passagerarsätet. Tydligen!
Kom dock hem rätt så tidigt eftersom jobb väntade på Lördagen. Kunde inte hålla mig, utan gav Jimmy sitt påskägg redan då. Gladfejs älskling blev han då! :)

Lördag och jobb. Sen hem till mamma för att äta och ge min syster hennes presenter några dagar i förväg. Hon fyller egentligen år imorgon, men den stora festen hölls på Lördagskvällen, så det passade bra ändå. Hoppas hon gillade trosorna, linnet, örhängena, ringen och chokladkaninen hon fick!? :)

Hem, duscha, sminka och klä sig. Sen iväg till Pizzan för att fira syster och Jespers kommande födelsedagar. Ej chaufför, och humöret på topp.
Nya linnet kom väl till pass (det är förövrigt köpt på Gina tricot Marika, Köp du med! Skitsnyggt!) , och jag gömde lite av det jag inte vill se med en svart väst. SMARRT! :D

Ljummet och soligt.
Vårkänslor!

En snabb tur till Malan för att ta ett glas vin. Älskade Malan! <3
Sen bar det av på jävelskap!
Pizzerian hälsades på och hyttan våldgästades. Drinkar dracks och vänner träffades.
Bjuder på några bilder från kvällen:

Tack alla medverkande för en riktigt trevlig kväll! :)

Hur det har gått med nyttigheterna, eller onyttigeterna kanske man skulle säga, kan ni nog nästan lista ut själva. Helg och dessutom Påsk (dagarna med billigt godis, fest, pizzeriabesök och alkohol)... Ja, det talar för sig självt. Men det är bara att gasa på å köra. Nu är det vardag igen! :)

Fredagens vägning gav postivt resultat. SOM FAN!

Vikt: 81.0 kg(-1.2)
Midja: 90.0 cm(+-0)
Byst: 104 cm(-1)
Stjärt: 104 cm(+-)
Mage: 96 cm(-1)
Höft: 97.5 cm(+-0)

Att låta bli bröd, pasta m.m. verkade ge resultat. Ska försöka dra ner på det i fortsättningen också. Inte stenhårt, utan bara något att ha i bakhuvudet.

Veckans träning: Volleyboll ikväll och minst 2 joggningturer.

kan knappt bärga mig till nästa joggingtur. Nu har jag ju riktiga skor och kläder! :D
----

Jag har FUSKAT! "/

Målet på -10 kg är inte nått än. Men vet ni vad jag gjorde igår?
En tatuering! :O
Med 1 kilo kvar till målet. Fy skäms på mig!
Men jag kunde inte låta bli att ta chansen när den kom precis framför ögonen på mig. När jag fick chansen att göra den på en gång, och slapp åka nånstans.
Äntligen har jag stjärnan på min kropp.
En liten enkel stjärna bara.
Jag älskar den! :D
Nu lär jag kämpa bort det där sista kilot, så jag verkligen känner att jag förtjänar den också! Kanske kan nås redan till på Fredag!?
Skärpning för en Naannii denna vecka!


Mys med mina älsklingar innan det bär iväg på Volleyboll. Tänk att det kan gå så fort från att vara totala främlingar till att de kan ligga så där.
Är så glad att det gick så bra som jag hoppades på! :)
Synd bara att Hagel lever sitt lilla ungkarlsliv ute på vift och inte vill vara med i vår familje-gemenskap.
men han lär få göra som han vill. Skönt att man ser honom då och då, och att han äter upp maten vi ställer ut.

Jimmy och Snabel ligger och sover här bredvid i soffan. Helt underbart!

....






















2 kommentarer:

Musan sa...

Men hallå!!! Vem är det som säger att du måste bli bjuden på påskmat. Varför kan inte du bju oss på lite middag istället. Hade gärna fixat lite påskmiddag hemma hos mig men jag antar att ingen av er latisar skulle ha orkat komma ända till Örebro. Så då kunde ju du ha haft den hemma hos dig så hade jag mer än gärna kommit!!!

Kul att du ville va med i lördags. Hade en väldigt rolig kväll! Puss & kram

Marika sa...

Haha Tack för tipset :D Keep going btw, du fixar de där kilot den här veckan, de vet jag ;) men du förtjänade fan stjärnan i alla fall tycker jag! :D 9 kg är verkligen inte illa pinkat!