måndag 6 april 2009

Glad är jag.

Det våras i bygden. Riktigt ordentligt.
Solen har smält snön till vatten, och det är varmt om dagarna.
Skoterspåren finns det snart inget kvar av längre, bara korta streckor kan man se spåren efter hela vinterns skoterupptåg. Längdskidspåren skulle jag också tro är näst intill är borta. Puts väck!
Tur att jag tog tjuren vid hornen och klarade de där 2 milen innan det blev för sent! :)
Pyttsan tokken tur!

Första dagen på "icke-bröd-pasta-och-sånt-shit-veckan" har gått. Och jag har faktiskt klarat mig mycket bra! Inte en enda gång har jag glömt mig! Wihoooo!
Men det är svårt ska ni veta, att komma på saker att äta istället. Speciellt till frukost och kvällsmat.
Frukosten fick bestå av två stekta ägg, sallad, tomat...och lite ost på dem. Och en nyckelhålsmärkt "my cup-soppa" med champinjoner. Och kvällsmaten fick bli havregrynsgröt med mjölk.
Imorgon då? skulle tro det blir ungefär samma sak. har sån dålig fantasi. "/
Kanske blir det svårare dag för dag...eller så blir det bara enklare...Who knows!?
Bara vänta och se.

Jag sitter och funderar på hur jag ska göra med träning imorn. Jobbar heldag, och slutar halv 8. Inte för sent att ta sig ut på en jogging tur då iofs, meeen...Det är ju hockey kl.7!!!
Å hela den matchen vill jag INTE missa!
Inte när Färjestad behöver mitt stöd från tv-soffan! :D
Kanske ska jag försöka ta mig upp tidigt (för en gångs skull), så jag hinner jogga en vända innan jag börjar?
Men det låter lite jobbigt...
Haha. Vi får se vad det blir.
Kanske blir Tisdagen en dag utan riktig träning.
Man kan ju inte hålla igång varenda dag! :)

Volleyboll (nu stavade jag rätt va?) har vi spelat idag. Så helvetiskt jäkla kuuuul! 16 stycken idag också. Lilla Frbg's ungdomar har vaknat till liv om Måndagkvällarna! Wihuuuu!
Nästa vecka kör vi på igen, trots röd dag!

Städat åt mormor har jag och mitt kusinbarn gjort också. Enda gångerna det faktiskt är roligt att städa...När man har sällskap! Bra sällskap!
Och mormor blir så glad varje gång.
Nu kan hon äntligen se ut genom köksfönstret igen! :)

Sent, som varje Måndag.
Naannii lär tyvärr sussa.

Föressten, i natt låg lilla snabel i sängen bredvid mig och sussade en lååång stund. Riktigt mysigt tycker jag...
men det tycker tyvärr inte Jimmy.
Jag sover tydligen väldigt hårt när jag väl sover, och märker inte alla utbrott jimmy får på en bus-katt som leker med hans fötter varje gång de råkar röra lite på sig! ;)
Haha, ibland är det skönt att sova tungt. men ibland är det Uberskönt! :)
Ikväll har jag försökt busa med katten så mycket jag bara hunnit, så kanske Jimmy kan få sin skönhetssömn inatt också.

Mmmmm...Sussa!

Inga kommentarer: