torsdag 9 april 2009

M fyndar jag hellre än tuppben.


Jag har gått som en tupp hela dagen. Men näe, inte för att det är Skärtorsdag och snart påsk som man kanske skulle kunna tro, (vem går som en tupp bara för att det är Påsk kan man ju undra?) utan för att mina ben har gjort så förbannat ont!
Träääningsvärk!
Folk som sett mig måste ha undrat om jag hade nå fel på benen. För jag har verkligen gått och sprätt med dem hela dagen. Stelat mig fram, för att då och då ruska till dem i hopp om att få dem att fungera som vanligt.
Tuppbenade Naannii! :P

Lediga dagen visade sig bli minst lika ansträngande som en jobbdag. Men det hade jag ju räknat med. Haha, vad är det för vits med att vara ledig när man inte får en lugn stund ändå? :P

Jag lyckades komma upp i tid. Vaknade av klockan halv 8, klarvaken. (whaaat, en klarvaken Naannii????). Men ja, det är sant!
Jag försökte tillochmed somna om en liten sväng, men icke ville min kropp vila sig mer.
Låg kvar en stund och mös med min underbara sambo innan mjukiskläderna drogs på och asfalten togs an. Gick inte lika bra att jogga idag som igår, för träningsvärken gjorde sig påmind en hel del. Men jag joggade i alla fall, och veckans ena utmaning klarades av. 2 joggingturer (kryssa), katchiiiiiing! :)

Lunkade hemåt och tog en frulle innan håret färgades (blev bra, men syns dock inte så mycket) och duschen besöktes.
Sen väntade disken, och städen innan mamma skulle höra av sig och Kupolen skulle få sig en påhälsning.
Hann inte riktigt städa klart förän det plingade i telefonen och vi var på väg. Men det fixade jag nu ikväll när jag kom hem. Det och tvätten.
Flitig hemma-naannii trots shopping-freaks-infallet.

Och shoppingen då?
Hur slutade alla provrums-besök?
Med sönderslagna speglar, "hata-min-egen-spegelbild",och störtbölande?
Ohhh nooooo!
Näst intill helt tvärrt om. Hittade en hel del!
Inte alla "provrums-projekt", men välbehövda, och/eller bara helt enkelt måste-köp!


Stadium-presentkortet jag fick av mams i julklapp utnyttjades till fullo. Och jag har äntligen ett par ordentliga joggingskor. (varken ben, rygg eller något annat mår nog bra av att mina gamla slitna tygskor har använts till jogging i två dagar nu).
Ett jogging-set passade utmärkt till sommarens mål. Inhandlat, och klar för lite jädraranamma!
Helnöjd!
dagens största höjdpunkt:
Jag kom i en klänning med blixtlås.... i Storlek M! :O
vette sjuttsingen om just dessa klänningar var ett undantag från alla andra klänningar i ministorlekar, eller om jag verkligen kan ha krymt i den verkliga storleken M. (på vissa kläder förstår jag, inte alla. Det varierar så mycket).
Men shiiiit. När kom jag senast i en sån liten klänning?
Jag bara älskar den! <3

Ännu en M-storlek fick följa med hem till mig. Ett gult långt linne / klänning.
Passade kanske inte direkt så där jätte bra.
Eller, jag kom ju i den, men det är stor skillnad på att passa, och att verkligen PASSA!

Kunde inte lämna den där i affären när jag tyckte om den så! Konstigt att man vill ha saker, som man inte ens tycker ser riktigt bra ut på en. Men jag tror, och hoppas att jag snart kan ha den på mig, och trivas riktigt bra i den!
Knepigt med min kropp... Hur kan det vara sån stor skillnad på under och över?
Benen är ju inte fläskiga, lite muskelfeta, men inte fläskiga...
Men överkroppen är ju stor hela den.
Konstiga proportioner! "/
Mera fynd... Dessa örhängen. Skitsnygga!
Tvål, present till syster som fyller 21 på Tisdag, spray, lite smink m.m.
En helt okej shoppingdag! :)
MEEEEN, Jag åt kebabtallrik! Pommes, oh shit! :S
Haha. Det är konstigt, för jag tycker att jag borde ha värsta ångesten nu...
Men näe. Samvetet är rent ändå.
Wierd!
kanske tycker jag innerst inne att det inte gjorde nått, då ja fixat matdelen så bra annars denna vecka.
Kan ju inte ha ätit mer än 1/1000 så mycket skit denna vecka, än vad jag brukar göra annars.

Påsken är här. Våren!
En underbar ledig dag, utan något som helst sitta still är över.
Naannii är HELNÖJD!












2 kommentarer:

Marika sa...

Vart köpte du den gula klänningen?=D den va jättefin! Den andra också! :) Puss Marika

Sockiss sa...

oh, så duktig... ^^