onsdag 15 april 2009

Däck spricker, Naannii kommer upp

Snabbt inlägg today.
Alldeles för sent och tomt i mitt huvud för att få ihop något sammanhängande och underhållande.

Tack vare att någon fått punktering i utkanten av byn och ringde Jimmys mobil klockan 6 imorse kom jag upp i tid!
Kanske borde jag skicka blommor till dessa stackars människor? För mitt i allt deras elände fick de trots allt upp både Naannii och hennes Sambo i tid! Man tackar, man tackar!
I tid, vaken och pigg. Perfekt för en liten vända i power-walk andan!
30 minuter avklarades med snabba steg innan frukost.
Jag helt enkelt bara ÄÄÄÄÄLSKAR mina nya tränings-kläder och skor! <3
Bästa köpen på mycket mycket länge.

Sen jobb, jobb och åter jobb.
Långtråkigt med så lite folk. Hejdå Högsäsong, Hej Lågsäsong!
Döläge!
Vilket dönapp bara från förra veckan!:0
Min lilla byn har gått i dvala, nu väntar vi bara på midsommarn, då allt kommer igång igen.
Sjukt så mycket alla semestrande turister gör egentligen.
Men...aaa, 800 fast boende är ju inte direkt mycket, då det annars kommer en dubbla summa av turister varje vecka under högsäsongerna.
Får väl se den här tiden som lite semester kanske? :)

Positivt med lågsäsongen är dock timmen som försvinner på våra öppet-tider! Att sluta kvart i 7, en Heeeeeeeeel timme innan vad vi annars gör, känns otroligt skönt.
Att en enda liten timme gör så stor skillnad. :)
Dagarna känns så lätta helt plötsligt.
Börja städa lagret klockan 5, istället för klockan 6. Ta eftermiddas fikat bara 3 timmar, istället för 4 timmar innan man stänger...Uuuuuj va gött!

Tänkte ju ta den där extra timmen, å hinna träna lite tidigare så att det slipper bli så sent innan det, dusch och allt är färdigt...
Men ja, så bra har det ju inte gått sen i Måndags när öppettiderna ändrades direkt. Visst joggade jag en sväng igår, men det först vid 8 tiden, efter att jag varit med Jimmy på huppigupp färd en sväng.
Idag hade jag också tänkt (tänka är en helt annan sak än att göra har jag märkt) träna lite...men Nope, det blev automatiskt överhoppat då jag blev med Emma som moraliskt stöd under tiden hon tatuerades. Måste ju vila lite ibland också.
Nåååja, ledig imorn och på Fredag...
Får köra på extra hårt dessa dagar!

Ge mig nedgång på vågen!

Tror jag ska försöka ta mig upp tidigt imorn. Går mycket lättare att träna på morgonen när man är ledig. Innan jag kommer på allt annat som borde och ska göras...då blir jag latmasken själv.
Halv 8 kanske? Eller 8 låter lite bättre för en ledig dag...Mjaa, vi får se. Försöka kan man ju.
Kan ingen få punka igen!!!?? :D

Hupp hupp...hupp i säng!

Inga kommentarer: