onsdag 22 april 2009

Schottis dans med grillen och hagel

Herreguuu, va jag har flängt här hemma idag!
Dansat schottis med dammråttorna! En riktig svängom tog vi oss. Wihoo!
Disken och tvätten har jag fixat. Kaninen har fått nystädat och Djin har mobbats ordentligt med en Duschelidusch! Ohhh vad han hatar det!
Men, nu är han ren han också! Allt dåligt har nått gott med sig sägs det ju! :)

Köpt en grill på Preem och dragit Vårens första grillning har vi hunnit med. Älgkött, potatissallad, halloumiost, och grönsallad. Fy helsike va gööt!
Lite kallt att sitta ute, men det hör första grillningen till! Nu är det vår, på med kläder och fram med filtar bara! Nu är det ute-liv som gäller!

Träning.. hööhmmm.
Vad är det jag har sagt? Kommer jag inte upp tidigt när jag är ledig så hamnar det på hyllan och annat kommer hela tiden emellan... Imorse vaknade jag av klockan vid 8, väckte Jimmy så att han skulle komma upp till jobbet, sen somnade jag om igen och vaknade vid 11! Yeeyy, där med försvann morgonträningen! "/
Sen rullar dagen på som vanligt...grillning på kvällskvisten och umgåsning med vänner. Good bye kvällsträning!
Får nöja mig med allt fläng här hemma idag.
Tar nya tag imorgon bitti då jag verkligen MÅSTE komma upp till en vis tid. Ska in till stan med Pis en sväng. Hon ska ha körlektion klockan 10 och jag ska kika lite i affärer.
Joggingrunda? Oh yes!

Dagens största nyhet:
Efter grillning och ingång satt Hagel på vår altantrapp! Öppnade dörren och ställde mat på golvet, så nu är han hemma igen! :)
Eller han och han...Jimmy tyckte han såg lite för rund ut för att ha varit ute så länge utan att få mer mat än den vi lagt ut (som vi inte ens är säkra på att just den katten ätit). Eftersom det knappt gått att ta i honom förut har vi aldrig riktigt kollat om han har en pillesnorv eller inte, utan bara antagit... Men jaaa...idag tittade vi ordentligt.
och nej, vi kan inte se nån pillesnorv! :O
Hmmm...Hagel kommer hem efter att ha varit ute i flera veckor, ser lite rund ut, och är helt plötsligt en tjej!
Kattebäbisar på gång???
Shit!
Vi som tyckte det var för mycket med två katter!
hur ska detta sluta!?? :)

Framtiden får visa vart hän det bär hädan!

Just i nuet ska jag ta med mig min sambo och min lilla snabel och gå till sängs, så jag orkar upp för jogging imorn!

....







1 kommentar:

Sockiss sa...

wihuu! hagel har fått stick i pälsen... å bebisar som e så sött... =) grattis! du ska bli mormor!