måndag 27 april 2009

Att förändras med ohängd tvätt och konstiga rubriker

Det är sjukt egentligen hur mycket jag förändrats sen jag började min kamp mot de hemska överflödiga kilona. Inte bara det att jag gjort mig av med 10 kilo och en herrans massa centimeter, utan också allt runt omkring.
- Jag försöker kämpa mig upp 3 timmar innan jag börjar bara för att hinna träna varje morgon. Något som jag aldrig skulle ha gjort förr.
- Jag är oftare (!) glad och pigg. Nog för att jag fortfarande har mina depp- och trötthets-perioder. Men det har väl alla? och gladerligen kan jag säga att dessa kommer med allt längre uppehåll.
- Jag börjar mer och mer tycka om, och vara stolt över, den som stirrar tillbaka på mig i provrumsspegeln. Den där jäkla provrumsspegeln som bara för ett halvår sedan kunde göra mig så deppig, som kunde förstöra en hel shoppingdag! Som jag hatade!
- Kläd-shopping blir mer intressant, och när jag väl kommer iväg någonstans, vilket inte är så himla ofta, så fönstershoppar jag inte bara längre. Jag testar, kompromissar, KÖPER!
Jag köper färger och mönster, lyckas mer och mer testa annat än det gamla vanliga svarta, enkla, förminskande.
- Jag vågade ta mig till en Volleyboll-kväll, och nu är jag fast. Att jag ens tränar tillsammans med andra. Vågar göra fel och höra skämtsamma "elaka" kommentarer. är STORT i mitt föredetta liv!
- Min förut så starka kärlek till coca cola har sinat, och jag håller mig oftast till zero när jag väl dricker.
- Godissuget jag hade så svårt för i början gör sig fortfarande påmind ibland. Men jag lyckas övervinna suget i 99% av fallen.
- Jag planerar bättre, äter bättre och har fått insikt i vad som är bra, och vad som är dåligt för mig....
Skulle kunna rabbla på en hel dag om saker som jag tycker har förändrats sedan min resa, och den här bloggen började skrivas, men allvarligt talat. Jag orkar faktiskt inte! Det är trots allt jäkligt mycket när man tänker efter!

Att jag ens fortfarande kämpar, och inte har gett upp...Det är nog den största vinsten jag någonsin kan vinna!
Jag är stolt över mig själv! Det är jag verkligen! :)
---

Ännu en ap-rolig Volleyboll-kväll är över och jag längtar redan till nästa. Kom hem och kom på att tvätten verkligen borde hängas ikväll. Jag glömde igår. Fasen! Tvätt som är såå tråkiga Måndags-kvälls-sysslor!
Planerar att försöka få hjälp av min älskade sambo...be snällt om hjälp och se lite söt ut (om det nu går :P ).
och HEJ!
Han har redan tagit ned och vikt den gamla tvätten, hängt den nya, och stoppat i en ny tvättmaskin.
Tänk att så lite kan göra en trött Naannii så glad.
Han är duktig min karl! :)

Hunden är rastad, Naannii är duschad och sambon ligger i sängen.
Nu ska jag bara ge kaninen mat, försöka få in katten som är på upptäcksfärd i mörkret...sen kan min Helbraiga Måndag sluta.

Tisdag...välkommen om några timmar!

3 kommentarer:

Pisos sa...

Jag är stolt över dig sannis <3<3

pisos sa...

Jag är stolt över dig sannis <3

Viktat sa...

Du SKA vara stolt! Vilket jobb du gör! Inspirerande. Volleyboll låter jättekul!