torsdag 23 april 2009

Fixare-Frasse goes happyface

Tänk vad jag känner mig själv och min dåliga energi bra!
På väg hem från stan var jag mer än död. Helt slut! Somnade i soffan framför tv:n och sussade i en timme.
sen fit for fight!
Var ut och satt ihop min nyinköpta skottkärra. Fixare-frasse där! Haha, vette tusan om det blev rätt eller fel, men den ser lite normal ut i alla fall. Kommer underlätta vid städingarna åt kaninen!

Fartfylld dag i stan. Var med i bilen när Pis och Carin körde på körskolan, shoppade lite på stan, åt buffé på China, en sväng hem till Pis i Hagge, MatMagasinet, hämta Malan, dollarstore, Elgiganten, Rusta, Coop bygg å Coop Extra.
Köpte nödvändiga saker för alldeles för mycket pengar. Hatar att köpa tråkiga saker som avmaskningsmedel till hund och katt, solkräm och skottkärror. Men det är ju saker man måste ha trots allt. Och för att rena våra sötnosar, inte bränna sig i solen och underlätta kaninstäden är det ändå i slutändan värt varenda öre! :)

Till kvällen var jag alldeles för pigg för att sitta här och glo. Och way to uppe i varv för att kunna somna. En 80 minuters tripp till Gravendalskorset och tillbaka med Pis och Djin blev sättet att förbruka lite mer energi innan nervarvning.
Idag har jag varit riktigt duktig tycker jag! Två promenader och en joggingtur. Mycket frisk luft, tjål och full fart!
Jag har lyckats ha en perfekt dag! :D

Imorn är det Fredag, jag jobbar 12-15 och det är vägdag.
Känner på mig att det kan gå åt fel håll denna vecka, med gårdagens grillning och dagens China-mat i magen. Har inte varit alltför duktig på matfronten.
Men jag har ju tränat destomer, så några hekto fett kanske jag bytt mot några hekto muskler. Känner mig ändå nöjd med veckan. Så +-0 får det gärna gå utan depp på mina läppar.
Jag unnar mig det! :)

Hel-ledig helg, för första gången på 4-5 (?) veckor!
Båda mina systrar kommer hem och älskade Mamsen fyller år på Lördag!
Kommer bli en toppenhelg med grillning och kalas!
Skönt att träffa Linnis också. Saknar henne hela tiden! Kan inte någon flytta Göteborg lite närmare!? ;)

Är grymt lycklig och glad ikväll!
Frisk luft och träning gör verkligen susen!
:)

Happyface goes to sleep!

Inga kommentarer: