söndag 19 april 2009

Sommarstugan påhälsas och helgen går över.

Har haft en underbar eftermiddag/kväll med min sambo!
Efter jobbet åkte vi ner till Tällbergssjön för att titta till sommarstugan, fika lite...och få en stor längtan efter sommaren.
var riktigt skönt att komma dit igen. Se att stugan står kvar och att lugnet består. Isen har börjat smälta bort en hel del...Snart blir det BAD, SOL och FISKE! :D
Kul att visa Jimmy stället också. Tänk att han aldrig har varit med ner förän nu...


Efter den lilla trippen i friska luften tog vi bilen och åkte runt och tittade på andra fina sommarstugor. Finns en hel del häromkring. Många som ser ut att vara orörda sen jag vet inte när. Tråkigt! Varför tar folk inte hand om sina stugor? "/

Annars har helgen varit bra.
Klockan SJU gick jag upp andra lediga dagen. Blev med syster för att besikta bilen i Vansbro, tog en promenad till kiosken och åt glass med Syster, Pis och Carin. Sen var vi en sväng till Hällefors för att kika lite. Tog en pizza (för att fira mina 10 kg ner kanske? HAHA. Smart man är! Men va sjutton. Fredag och "behöverintevaraalltförnyttig-dag").
Fredagskvällen spenderades hos Pisa och Hojen med underbara vänner, spelet Helt hysteriskt och skratt upp över öronen. En riktigt trevlig kväll!

Lördag och jag jobbade 8.45-16.15. Sen var jag den kärring jag vill vara och satt hemma framför tv:n hela kvällen. Sjukt va skönt det kan vara att bara slappa. Ligga och mysa med Jimmy och slökolla på vad-de-nu-än-visar på televisionen. :)

Men gott folk!
NY VECKA, NYA TAG!
Minst 3 joggingturer skall springas, maten skall hållas nyttig och godiset skall låtas bli.
En ny milstolpe i träningen inför 5 km i jogging-andan ska klaras av, och kroppen skall svettas!
7,4 kilo försvinner inte direkt av sig själva!

Nu går jag ner på halvtid också. Jobbar heldag Måndag och Tisdag, och 3 timmar på Fredag...annars är det LEDIGT!
Böhhhh....välkommen tillbaka uttråkade Naannii!
man får glädjas av den tid man får över till träning! :)

Fixa lite här hemma och i träggårn. Träna. Städa. Försöka få lite information för New York-resan och annat smått och gott.

...









Inga kommentarer: