fredag 1 februari 2013

Helg med gott samvete

Gah,
ÄNTLIGEN HELG!!! :)
 
Gjorde en smart grej innan jag gick hem från jobbet...
 
Fick stå över på en av maskinerna över lunch
(i vanliga fall gör vi inte det på Fredagar då vi jobbat på sorteringen under veckan, och därför slutar redan 14.00),
Det gjorde alltså att jag fick lunch 40 minuter senare än vanligt.
Då eftersom lunchen skulle vara till tjugo över ett,
och jag också skulle hinna ta en kvarts rast innan hemgång klockan 2 också,
så fick jag ta kvarts rasten direkt på lunchrasten...^^
 
Det gav mig alltså 55 lediga minuter att äta på...
men det gjorde jag inte!
Näpp,
jag skippade lunchen...
...och gick ner i gymmet i 45 minuter istället! :)
 
Testade på lite kettlebell övningar,
men satans så drygt det var!
Kanske för att Kettlebellen som finns är på hela 12 kilo, vad vet jag!? ;)
Kanske skulle ha börjat med någon lättare!
 
Efter det, andra styrketränings övningar.
25 minuter styrka allt som allt...
och så resterande 20 min på crosstrainern!
 
...Upp och jobba de resterande 25 minutrarna,
SEN tog jag helgen med gott samvete!
 
Och vilket väder som mötte mig under promenaden hem!
Strålande sol och några få minusgrader...
Helt jävla perfekt!
 
Fick en massa idéer om vad jag skulle hitta på när jag kom hem.
Allt från att åka iväg och köpa nya skor,
till att snöra på mig pjäxorna och ta mig en tur i lägndskidspåren.
 
Men allt slogs ur hågen på mig i samma veva som jag kom hem till Rob,
och såg att min bil visst var ute på vift!!!? ^^
Inte svarar karln när jag ringer heller,
så nähej jahaja...
Det fick bli en promenad på en halvtimme istället för allt som jag planerat.
 
Nåja...
jag fick ju känna lite av solskenet i alla fall...
inte fy skam det inte! :)
 
Nu laddar jag för att orka ta en dusch,
sen får vi se vad kvällen har att bjuda på!
 
 


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag bara önskar att jag får hälften av din träningsenergi....lite avis är jag;)