onsdag 20 februari 2013

Det kan jag göra när jag blir arbetslös!

Igår ringde jag och bokade om min tandläkartid...
...för FEMTE gången! ^^
 
Haha,
ja herre min je,
började få kallelser redan någon gång i slutet av November...
men just den dagen jag hade fått från början,
hade jag ju turen att få jobba!
 
"Gå till tandläkarn,
det kan jag väl göra när jag blir arbetslös!",
förtydligade jag till arbetskamraterna som undrade.
 
jag fick helt enkelt ringa och få en ny tid...
ööhhhm,
...som jag sedan fick ringa och ändra för tredje gången.
...och när dagen för den tiden närmade sig,
jaa,
då fick jag återigen ringa och ändra, IGEN!...
 
Och så nu,
Ååååsch, vi kör väl samma visa igen?
Jajjemeen,
en femte tid är bokad!
 
(Receptionisten jag pratade med sa att jag skulle få lov att vänta nån månad eftersom hon jag skulle till visst skulle ut i skolorna nu...
Jag, som vid det här laget nästan börjat skämmas när jag ringer och ändrar hela tiden,
hävde ur mig det inte gjorde nåååånting aaaalls om det drog ut på tiden!
Där brast det ut i skratt i andra änden av telefonen!
Dom tror väl snart jag har tandläkarskräck eller nått som inte vill komma dit.
Höhö ^^)
 
 
Tror det kan vara bra att bestämma saker man ska göra när man blir arbetslös...
för då verkar man då jävlar i mig få jobba! ;)
 
Den här gången har jag dock sagt till personalansvarig,
att om jag jobbar den andra Maj
(japp, så länge fick jag vänta),
så MÅSTE jag faktiskt sluta tidigare och åka iväg då.
Hon skrattade också åt mig! ^^
 
Om det blir så,
det återstår att se! ;)
 
 


1 kommentar:

Anonym sa...

Sköt om tänderna ordentligt så att det inte blir nåt akut:)