torsdag 7 februari 2013

Oförberedda braiga saker

Tjofadderittan...
Vad tiden ramla på här då!
...Och inte ett enda inlägg har de ramlat in sen i Söndags!
 
Ujijuj, skärpning!
 
Nää,
men så här är det...
Det har vart lite fullt upp hänne.
 
I måndags efter jobbet var jag och Rob till Örebro på en liten shoppingvända,
var tänkt att den skulle ha blivit av i Söndags egentligen,
men med tanke på hur resterande helgen såg ut så tyckte jag inte att det var rätt läge att springa runt bland en massa folk. ^^
Hemkomst och läggdags blev alldelens för sent,
därav inget ordbajsande här.
 
Och i Tisdags var det meningen att ingenting var planerat...
Men tjo fick jag då jag helt random och utan egentlig mening på frukostrasten tog mig en titt på blocket...
...och råkade hitta en skoter till helt rätt pris!
 
Det undermedvetna hade väl tröttnat på att den gamla skruttskotern aldrig kommer igång ordentligt, eller något.^^
Skickade på skämt
(eller något, var inte riktigt seriös först^^)
till Rob att han skulle ringa på den,
och testa få ner priset ännu mer...
vilket jag absolut inte trodde, ska tilläggas!
 
Men där trodde jag fel,
och innan jag visste ordet av det,
så satt vi i bilen på väg att kolla på den när jag slutat jobbet!
 
...Och skoterköp blev det!
Nu är det inte sån panik med den andra längre...
men den ska ändå lagas,
så att den kan säljas sen.
 
Jag är helnöjd med mitt val!
Tror på något vis det var meningen att jag skulle kolla blocket just när jag gjorde det...
för jag brukar aldrig blocketnörda annars...
och absolut inte på frullerasterna!
 
Ödet?
;)

Onsdagseftermiddagen, igår alltså,
gick åt till en massa sånt därnt "vuxenstuff".
Ringa samtal, fixa skoterförsäkring,
skicka brev,
fylla i papper osv osv.
...Och där försvann ännu en eftermiddag i ett nafs!

Eftersom det helt plötsligt blev så här fullt upp med allting,
så ha också träningen blivit lidande den här veckan.
Var ner i gymmet en sväng igår,
men kände mig bara så stressad över allt som jag visste jag skulle vara tvungen att göra när jag väl kom hem,
så det blev inte mer än en halvtimme.
(20 minuter crosstrainer, 5 min cykel och 5 min med kettlebellen.)
Var NÖÖÖ svettig när jag gick hem ändå,
så det känns som att det räckte. ^^

Planeras i alla fall ett pass imorgon också,
så två pass denna vecka,
det får nog räcka...
Bättre än inget i alla fall! :)

Så blir'e när det blir full rulle i mitt liv!
 


Inga kommentarer: