måndag 25 februari 2013

Kuligt lärande

I Lördags åkte jag och Rob ut på skotrarna för att åka lite led,
och för att jag skulle få testa köra utanför leden och leka lite...

En hel dag spenderade vi tillsammans i det solsken jag saknat så in i bängen länge nu!

Fy satan vilket underbart väder!
Och på en helg och under min ledighet dessutom!

En riktig heldag blev det...
med tillhörande krångel såklart! ^^

Haha va fan,
nog för att jag alltid varit intresserad av motordrivet,
folkrace, bilar, skotrar osv osv...
så har jag ju liksom aldrig lyckats tjata till mig något sånt dylikt av mamsen och pappsen under min uppväxt. ^^
(inte så konstigt när ingen av dem är nå värst intresserade av wroomwroom som jag är.
Mami och Papi, jag älskar er till skyarna ändå!;))

Men jaja,
därför är det ju faktiskt inte förän nu som jag faktiskt kan börja lära mig köra på riktigt!
(det lär vi nog tacka mamma och pappa för...
mitt totalt orädda och livsfarliga barndoms jag hade kört ihjäl sig själv för länge sen om hon fått chansen till såna leksaker! ^^)
Lånade maskiner, som förr, har man ju alltid vart så rädd för att förstöra,
och därför fisåkt så fint på lederna och knappt vågat trycka på gasen.

Åsch,
Ordbajsande hänne!
tillbaka till handlingen...

I Lördags körde jag i alla fall fast,
trillade av skotran,
slog muffen i fotsteget.
Halvens välte,
for som en liten jagvetinte vad i alla guppen,
feggasade.
Tog med mig en halv julgran i skotern i ett lyckat försök att inte köra fast igen,
och hamnade i alla andra möjliga konstiga situationer som jag någonsin kunde ha gjort. ^^

Det där krånglet ja,
...det var självklart jag! ;)

Men kul hade jag!
Och efter den där heldagen,
så började jag faktiskt känna mig rätt så säker på körningen...
Både på led,
och en gnutta utanför...
-----

Lördag kväll,
då blev vi bjudna till några bekanta på middag med ett helt gäng andra.
Tokken jävla god mat!!!,
och FY SATAN vilken rolig kväll det blev!
Skrattade så jag grät om och om och om igen.
När kvällen sen slutade med att karlarna körde bilbana i hela vardagsrummet,
och vi tjejer hade haft skrattjunta ute i köket i flera timmar,
var det bara att gå hem och lägga sig...
bara så förbannat lycklig över att få finnas till! 

När Söndag morgon sen kom,
och hela rummet återigen fylldes med...
aaaa just de...SOLSKEN!

Så packade vi oss på skotrarna igen...
den här gången inte bara jag och Rob,
utan mer än hälften av det andra folket från kvällen innan,
och drog ut på ännu en lång skotertur!

Ett bra tal lek i snön, fastkörningar,
korvgrillningar och skratt senare...
(Jag lyckades även leka upp skotern på en skida flera gånger på mossarna,
Senni, de tar sig!) 
...Så landade vi återigen hemma på byn,
och var och en åkte hem till sig.

...För en stund åtminstone!
För på kvällen träffades vi allihop för en middag på pizzerian,
innan vi avslutade vår helt perfekta helg tillsammans,
med att hyra och bada Jacuzzi under stjärnklar himmel!



Bättre helg än denna får man leta in i helvete länge efter! 


Bilder från båda dagarna finns i föregående inlägg! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni verkar ha haft superduperkul, men jag är ju inte nåt vidare imponerad av gemensamt bad.....
blää:(