onsdag 13 februari 2013

Svetteri

...Goaste Sandra,
(nära vän som också jobbar som vikarie där nere sen en tid tillbaka),
följde med ner i svetteriet för första gången efter jobbpasset på tvätteriet idag!
 
(höhö, svetteriet!
klockrent, huh!? ^^)
 
Riktigt kul med sällskap när man svettas röv!
Dock hade hon inga rättförs skor,
och fel sorts braxor på sig,
så hon tog det lite lugnt dagen till ära...
Satt med iphoonen och knapprade där på slutet...
Jaja, det gäller att hålla sig uppdaterad nu för tia! ;)
 
Jag tog det i och för sig också rätt lugnt,
på ett ungefär...
 
Jag och Rob hade bestämt att vi skulle åka lite skoter när jag kom hem,
så det fick räcka med en halvtimme idag.
15 minuter på crosstrainern,
och 15 minuter rodd.
 
Två missade samtal från karln väntade när det var dags att gå hem...
ringde upp,
...och där satt han i skogen på skoter med en trasig rem.^^
Hupp hupp,
bara att skynda hem, byta om,
och iväg med skotern för att bärga hem ekipaget!
 
När remmen var bytt och det var färdigt att åka,
tyckte jag att tiden runnit iväg bra nog.
Så medans de andra drog iväg på en tur,
så åkte jag hem och tog en dusch, lagade mat till middag och matlåda, slängde i en tvätt,
diskade och småplockade så det blidde ordning på torpet.
 
Ska snart hänga tvätt,
sen blir det nog inte många mer knop här idag...
 
Ny dag på mangeln väntar imorgon!
 

Inga kommentarer: