fredag 15 februari 2013

Alla hjärtans...

När jag gick hem från jobbet igår svängde jag förbi affärn och köpte ett kort och en chokladask till Rob på alla hjärtans dag.
Funderade ett tag på om jag skulle ha köpt något annat,
lite mer speciellt...

men vet ni vad?
det viktigaste för mig på alla hjärtans dag är att man GÖR nånting tillsammans...
(om man har möjlighet till det förstås)
Visst kan det vara fint att köpa något till den man tycker om också,
...men hur det än är,
så är det umgänget som spelar den stora rollen under just den där dagen,
i alla fall för mig!

 Kom ner till Rob,
Kom på att jag skulle slänga in en till gnutta romantik i det hela,
...Smög fram och lade chokladasken och kuvertet på trappen...
innan jag knackade på,
och sprang och gömde mig bakom hörnet på kåken.
...väntade...och väntade...
men nähej, ingen som öppnade fastän jag hörde karln där inne.
Smög fram igen, knackade,
hårdare den här gången.
Fort bakom hörnet!
Såg hur någon tog tag i dörrhandtaget, det liksom rörde sig lite...
men inte mer!
Va tusan, va blir'e? Va gör karln!?

Tröttnade på väntandet och gick fram för att gå in...
och där,
på andra sidan dörrn,
där stod Rob,
(som hade hört att det var jag som kom)
...och höll emot dörren allt vad han kunde,
och skulle jävlas med mig dagen till ära! ^^

När jag väl lyckats vinna dragkampen om dörren,
och stegat rakt förbi honom i hallen,
så drog jag till med min suraste fejkbitterhet:
"Gu va du ä dum!
Du förstör min överraskning!"

...Ni skulle ha sett Robs min, och hört hans gapskratt,
när han till sist såg grejerna ligga där väntandes på honom på trappen,
och vi fattade båda två att vi hade tänkt ungefär samma tanke,
fast på olika vis...! ^^

Haha,
Vilken jävla FAIL på mitt försök till att vara lite extra romantisk alla hjärtans dag till ära!

...Väl inne i köket möttes jag av en syn som gjorde mig glad ända ner i tåspetsarna,
Ett pack rosor och en ask noblesse-choklad stod där och väntade på mig!
Älskade älskade karl!


Sen gjorde vi som man ska,
på alla hjärtans dag...
hittade på något skoj tillsammans!

En skotertur,
med tillhörande korvgrillning...
(och hela tre fastkörningar av mig,
men de behöver vi väl inte nämna? ;) )

Väl hemma efter några timmar,
tog vi med oss datorn till sängen,
och kollade på dagens missade avsnitt av farmen,
innan det var dags att nanna kudde igen!

Helt okej alla hjärtans dag tycker jag...
Hur var eran? :)








Inga kommentarer: