onsdag 3 mars 2010

Rövsmärta!

Man brukar säga att man "sliter röv"...
Tjålar om den där röven, även om det egentligen inte har nånting med bakdelen att göra. Skottar man snö en hel dag, så har man slitit röv, fast egentligen inte...Då har man väl mer slitit arm? Eller något? Haha, Jag vet inte ens vad jag dillar om! Men ni kanske fattar vart jag vill komma? ;)
Nåväl nåväl, i detta fall verkar det i alla fall stämma otroligt bra...
Det känns ärligt talat som att jag slitit bort halva skinkorna!!!
Vilken J*vla träningsvärk jag har i röven!
Ja, vad kan man säga? Innebandyn tog ut sin rätt! ^^
Jag kan inte resa mig utan att rumpan gör sig påmind, inte ta ett steg utan att hajja till..."Oj då, ja visst ja..röven!"
Det gör ont, men är samtidigt förjävla gööt!

Träningsvärk! Ge mig mera!
---

Lediga dagen har knallat på i rasande fart, och jag har hunnit massor!
Tog en sovmorgon, hade en lugn och skön morgon utan stress och måsten, gick morgonpromenaden i sakta mak, njöt av värmen som solen gav!
Vackra väder, du ger mig vårkänslor ända ner i lilltåningarna!
Jimmy och jag tog en roadtrip för att handla ny,bättre mat till Djin. Och kom hem med det, och en massa annat nyttigt.
Jag mådde otroligt bra ute på vägarna, hela humöret sköt mer i topp än det gjort på hur länge som helst. Happyface-naannii kom tillbaka till mig. Och jag hade hur trevligt som helst! :)
Kastade i en tvätt till när jag kom hem, och lekte mobbare i nån timme (som ni ser i föregående inlägg). Gosh vad Djin absolut inte tyckte om mig där ett tag! Men jag har återställt kärleken här i huset igen. En 60 minuters promenad, med gång utan koppel, pinnkastande och snöbus...sen var det som det brukar vara igen.
kärlek kärlek kärlek!

Tog krafttag här hemma ikväll.
Diskade, hängde tvätt, vek tvätten sen igår, dammade, donade, dammsög, torkade...
otroligt skönt att sitta här i soffhörnet och känna att lägenheten är ren och fräsch! Veta att den kommer vara det imorgon när jag vaknar, och när jag kommer hem efter en heldag på jobbet.
Förhoppningsvis lyckas denna slarvmaja hålla den någolunda i skick fram till helgen också, allra helst till Söndag!
För helgen är ledig denna vecka..HEL ledig!
Och jag ska unna mig själv en roadtrip till goda vänner och rockfest i Björbo på Lördag kväll!
Umgås, dansa och ha riktigt riktigt trevligt.
Jag läääängtar! :)

Imorn flyttar Sessan hem igen. Så jag ska passa på att mysa så mycket jag bara kan nu.
Ta ut Djin, borsta tänderna...sen sussa!

Happyface't håller i sig,
Och jag gillar't! :)

Inga kommentarer: