onsdag 17 mars 2010

På rätt kurs...

Det blev (minst sagt) en låååång dag igår!
Jag klev upp vid sju tiden, för att hinna till jobbet i tid.
Jobbade två timmar innan vi åkte iväg på coopträffen: "På rätt kurs"
Och så höll det igång...innan jag stupade vid halv 4, 4 imorse!
Haha, vad hände där?
Jag som alltid brukar vara trött?
Men ,mina vänner, idag kan en Naannii erkänna att det varit en gnutta motigt att hålla ögonen öppna! ;)
Men vad gör man inte för att få vara med om detta?:
900 glada coopmedarbetare i en och samma lokal? Ett alldeles fruktansvärt glatt återseénde av min gamle New York-res vän,
och komiker: Jan Bylund.
Och ett par timmar av hans sjukt roliga skämt?

Att sitta på helspänn och veta att man när som helst kan visas på TRE stora jävla skärmar inför nästan 1000 andra människor! Jobbigare läge tror jag aldrig jag vart med om..? Fy tuuusan! Som tur var slapp jag se mitt eget tryne, men fick kika på två av mina arbetskamrater med röda fejs där uppe istället :)

Det blev lite segt efter tre timmars pratande. Magen kurrade och påminde om hungern gång på gång till slut...
Men nån mat hittade vi inte...
Bara sånt häääär:

Ni vet, när man är riktigt så där hungrig, då nöjer man sig med nästan vad som helst!
Förvisso tyckte jag personligen inte det var så smart att börja bjuda 900 utsvultna personer på 11,5% cider liksom så där på fastande mage, men jaaaa...de satt ju gång på festen i alla fall lär man väl erkänna? ^^
.
När sen det väl blev dags för mat, blev besvikelsen ett faktum. Menyn (som vi redan suttit och dregglat över i 3 timmar) visade sig vara en riktig bluff då inte ett dyft var varm mat, och hälften av det inte ens fanns! ^^
Vet inte riktigt vart det där gick snett, men det kom vi över snabbt ändå när vi hittade baren. ^^

Äta äta, dricka, tjåla...

Sakta men säkert kom folket på partyhumör.
"Smalare än Thord" började spela, och dansgolvet blev vårt...
SEN SMALL DET TILL ORDENTLIGT...

När Orup började spela!

Jag vet inte hur många gånger jag hann önska att min kamera inte legat här hemma och varit trasig! Det ÄR inte lätt att lyckas få bra bilder med en värdelös mobilkamera.
Men det gick, nån i alla fall!
.
Kom hem vid 2 i natt, gladare än på mycket länge. Tjålade öronen av J en stund innan det blev natten. Jag önskar nu jag bara gått och lagt mig...eller nej, det gör jag inte, för jag mådde bra, skrattade.
Igår var en grymt bra kväll!
Och jag känner det ännu...
Allt skratt gav träningsvärk i magen! :D


Tack för en trevlig kväll! :)


Nu tar jag kvällen,
och njuter av att veta jag är ledig imorn.
Ska bara besikta bilen redan klockan 11, åka till Ludvika direkt efter det, Städa ur bilen och tvätta den innan jag lägger ut den på blocket.
Nu ska den iväg, har fan inte råd längre, även om jag vill!
Blandade känslor, men det går.
Tjolaaaahöpp!



Inga kommentarer: