måndag 29 mars 2010

Den där semestern...

Tog slut alldeles för fort!
Men jag hann med en hel del ändå, och fick se en bit av vårt avlånga land
En paus. Välbehövd!
En vecka och allt det här har jag hunnit med:
- Tittat på film
- Kvälls road-trips
- Sett Rättviks ljus i mörkret från Mora hållet
- Städat, diskat, tvättat
- Sovit
- shoppingrunda i Borlänge
- Ätit på donken i Mora
- Skämts på en mack i Leksand
- Funderat, tänkt och gråtit
- skrattat tills tårarna sprutat
- Grattat Stina och hälsat på i Kärvingeborn
- Åkt buss till Örebro
- Sovit i min systers soffa
- Gått upp 02.30
- Fått upp ögonen
- Blivit utskälld
- Suttit flera mil i en bil
- Suttit ännu fler i en buss
- Träffat någon med helt sjukt bra minne
- Varit kartläsare, och hamnat på en grusväg mitt i ingenstans
- Kommit rätt till slut
- Stått i kö in på Gekås i Ullared
- Stått i kö ut från Gekås, 4 (?) gånger om till på köpe
- Shoppat massor
- Tappat bort något jag inte hittade igen
- testat kläder
- Sett underbart fina platser som jag gärna vill besöka igen
- Åkt igenom massvis med städer och byar
- Blivit lämnad ensam kvar
- Mött upp min älskade Pis
- Återigen spenderat några härliga dagar i Halmstad i huset på lilla prärien
- Varit till Svenljunga och hämtat valpen Milton
- Tagit fler än 3 tupplurer under en och samma dag
- Varit vaken 21,5 timme i sträck
- Tittat på tv
- Flötat massvis med mat
- Pratat minnen
- Krånglat med en bankomat
- Njutit av att ha den bästaste vännen i världen
- Myst med missebäbisar
- Blivit biten i örat, håret, tån osv.
- Ramlat omkull mitt på gatan och blivit skrattad åt (jag skrattade också ^^)
- Träffat någon för andra gången
- Blivit glad
- Blivit ledsen
- Gjort någon ledsen
- Varit förvirrad
- Sovit så djupt att jag inte vaknat
- Legat på ett trägolv mitt i natten
- Gett mig själv elchocker för att få snygga magmuskler
- Skrikit AJ av smärta
- Fått förlorade minnen tillbaka
- Varit nervös
- Gjort något jag aldrig gjort förr
- Åkt buss hela vägen från Halmstad till Hällefors
- Träffat syster och Olof i Göteborg på en snabb fika
- Åkt förbi Liseberg och Balder och blivit grymt sugen på att åka
- Stört mig på jobbiga typer
- Blivit nöjd
- Lyssnat på musik 7 timmar non-stop och fått skavsår i öronen av hörlurarna
- Tänk till
- Mått bra
- Mått dåligt
- Somnat till Pisas underbara röst
- Kommit hem
- Åkt bort
- Kommit hem igen
- Blivit bjuden på pizza
- Saknat
- Sagt hej till farmor och farfar
- Levererat en påse med döda mört
- Gått långpromenader med Djin
- Svarat i telefon när jag inte borde
- Suttit på en toalett med glasdörrar man kunde se igenom (va fan är det för påhitt!!!!!? :O )
- Varit pigg
- Myst
Tror ni det var allt?
Det tror inte jag, men det får duga! ^^
Tänkte att jag skulle ha fotat allting,
men kamerajäkeln har lagt av igen...
Grrr!
Några mobilbilder blev det dock:
Något smartskal har skapat konst i systers korridor

Rätt väg till Ullared?
Jag blev lurad! Eller så saknade jag bara skogen?
En mil sparade vi i alla fall på mina kartläsar-skills ^^

Musan för tusan!

Gekås kö

sällskapet
En av de sex missemaaauerna
Sötaste Milton
"Kan han sova, kan jag!"
är mitt nya måtto!
Vem vill inte bli biten i örat av den här lilla bäbisen?
Och vem vill inte ha denna underbara kvinna till vän?

Now, back to real life!
Jag hade gärna varit ledig ett tag till ^^

Inga kommentarer: