tisdag 2 mars 2010

Daller i fettklumpen

"Vad fan håller jag på med? Vad blir det?
Är jag så jävla dum i huvudet?
Som ger efter, släpper allt, på grund av det här, när jag är så nära?
14 av 17 kilo var borta, och nu går det bara uppåt igen.
Skärp dig för fan! Nu är det ändring som gäller!
Tycker jag synd om mig själv? i så fall ska jag sluta med det nu!
Jag ska bara äta upp den här chokladbiten först...."
-
Jag kom på mig själv idag. Kom på vad jag bytt ut nyttig mat och träning till under de sista två månaderna: att äta. Allra helst onyttiga saker, som jag vet är så jävla fel!
Hur i helvete? Varför?
Idag hade jag en kvarts rast... FEMTON minuter, och jag tröck i mig ett winerbröd, en vaniljmunk, en donut (Det var ju billigare om man köpte tre ^^), en kinderäggs-choklad OCH en liten marabou chokladkaka...PÅ EN KVART!!!
.
Höll på att spy i samma veva som jag kom på vad jag höll på mig. Fy fan!
Visst har jag ätit mycket förr, men jag tror fan aldrig jag förr har tröstätit!
Jag hade tre kilo kvar till mitt slutgiltiga mål...och nu proppar jag i mig en massa skit bara för jag tycker synd om mig själv!!!? För vad?
Nej, nu är det dags att komma in i de gamla banorna igen. Kämpa vidare. Aldrig ge upp.
Jag skulle finna mig själv, men tappade bort mig ännu mer. Hamnade i mitt gamla jag, den onyttiga...
.
Jag mår så bra efter träningen. Av att äta rätt och röra på mig som man ska. Varför har jag kastat bort det de senaste två månaderna?
Gått med Djin, jaaa...Massor! Men inte tränat, inte som förr.
Varför tycker jag det är tråkigt, och lagar jag inte mat, när jag väl har chansen att laga precis den nyttiga mat jag vill?
Ja visst, det ÄR tråkigt att laga till sig själv, men det är fan ännu värre att vakna upp om ett halvår och fatta att man är tillbaka där man började igen...
NU FÅR DET FANIMIG VA NOG!
.
Och jag började redan idag!
.
Tog med mig Djin på en en-timmes promenad efter jobbet. Busade i snön och jagade snökluttar. Kom in och klippte tassarna på honom så att snön inte ska fastna. Jag klipper och det växer ut igen..precis som det ska vara! ^^ :)
Sprang till tvättstugan och slängde i en tvätt, fixade, donade...
Fick en snilleblixt om att jag skulle ha tagit å vart med på innebandyn, för första gången sen nyår (????), men kom på att den lånade klubban var återlämnad. I samma veva fick jag det vanliga Tisdags- och Torsdagssms:et. "Innebandy i gympasalen kl....."
Poff poff poff, så fanns en klubba ordnad åt mig. Tack Micke! :)
Bytte om snabbare än blixten, kastade ur den ena tvätten, och i den andra...sen iväg!
Jag måste erkänna att jag glömt hur kul det var! Hur skönt det är att slita ut sig fullständigt! Att vara så trött att man knappt orkar stå!
Konditionen jag hade förut har till mesta del gått till spillo, men det fanns lite kvar...så det räckte de två första matcherna i turneringen i alla fall ^^
Efter den 4-5-6-7 matchen segade det ner ordentligt! Hur mycket jag än ville, så kunde jag inte ta i mer. Jag kom ingenstans, trots att jag satsade gärnet. Som att springa i slowmotion.
.
Sista turneringen bestämde vi oss för att ha ett tjejlag.
Tre killag, och så vi. Tror Karlarna blev ytterst glada när de förstod vilken "Lätt match" vi skulle bli...
Men icke Sa nicke! Visst vann vi inte en enda match...men vi gjorde mål, och spelade oavgjort!
Girl power! Fy fan vad jag tycker det är skönt när man kan visa någon motsatsen till något!
Vi kan!
Det verkar vara så att vi tjejer tycker att vinna är en lycka, vi är rätt vana att förlora, varesig vi spelar mot killar eller andra tjejlag. Vi KAN förlora. vet hur vi hanterar det...
Killar däremot förväntar sig att vinna. Det är nästan en självklarhet!
Hur skulle ett gäng killar egentligen reagera om vi som tjejlag klådde skiten ur dem allihop?
Haha, det är nog bara bra att vi inte lyckats med det... ÄN! ;)
.
Till slut var jag så förbannat trött att benen vek sig i vartenda steg. Då gav jag upp och åkte hem!
.
Hela kroppen skakade när jag lämnade gympasalen.
Svetten rann, och jag bara log.
Log log log!
Nu jävlar! :D
.
Tvätten är hängd. Djin är återigen promenerad med.
Naanniin är trött i hela kroppen. Nöjd med dagen.
Glad över sig själv.
.
Nu ska jag bara mysa lite mer med sötnosarna (Sessan är kvar ännu), Kika färdigt på "Two and a half men" (Ooooo I love it!!!), ta ut Djin på sin dagliga kvällskiss, borsta tänderna, sen sooooova! :)
.
Tack och gonatt!

2 kommentarer:

Sockiss sa...

vetu. det är okej att falla, bara man reser sig igen.

Musan sa...

Låter som du börjar resa dig igen från din svacka! Fortsätt nu när du är igång, för som du säger ger träningen så mycket tillbaka. Utan träningen hade jag aldrig kommit dit jag är idag, då skulle jag fortfarande sitta och må dåligt efter dumpningen. Även om mat är den enklaste vägen är den som sagt så långt ifrån den bästa man kan komma.
Du vet att du kan! Och jag hejjar på dig!!!!