måndag 8 mars 2010

Måndagsledigt och 20 avklarade

3, 3, 2, 2, 5, 3, 2

Näää, det är ingen vinnande tipsrad ni ser,
bara kilometertalen jag åkt på skidorna idag! ^^
20 kilometer, två mil. Hej och hå!
Jag förstår det inte själv, som väljer att åka elljusspåret trots att jag hatar "upprepningar"...
Sjunde (!!!!) gången jag passerade den där förjävla uppförsbacken ville jag verkligen bara ge upp, men jag gjorde det inte.
Så ja, varför gör jag det då? Jooo för att elljusspåret är så jävla kul att åka! Jag skulle kunna åka fem kilometer på plan mark...och bli grymt uttråkad!
Medans hela elljusspåret är som en bergochdalbana!

Dessutom får jag för mig att om man klarar 2 mil där,
med alla de där mördarbackarna...
då borde man klara minst dubbelt så mycket på planmark! ^^

Jag hade det lite bakhalt idag, fick aldrig riktigt ordning på det hela.
Är så mycket svagare i armarna än i benen, så skate går alltid mycket lättare än att köra klassiskt. Bara väntar den där träningsvärken imorgon, rumpvärken...å så i låren förståss!

Det är bäst att börja planera hur det ska gå till att klara vinterns nya utmaningar nu... 3-milarn och 4-milarn. Det börjar värma på ute, och jag vill inte vara lika sent ute som förra året...

Inte för att jag inte tycker om vädret förståss, för det älskar jag!
Underbara sol, underbara värme!
Underbara lediga dag för att du var just idag om inte annat! ;)

Vårkänslor rusar genom kroppen. Jag sjunger och är glad. Lite så där småkär i allt och alla. Mår bra, är pigg...åtminstone tills solen går ner igen! ^^
Fick jag som jag ville skulle solen aldrig gå ner just nu... jag behöver den för att hålla mig uppe. Jag behöver den för att lura mig själv att må bra!
Nästan hela dagen har spenderats utomhus!
Innan skidåkningen gick jag och Djin långtur, efter skidåkningen och duschen gick vi igen.
Ner till Coop och handlade.
Djin går mer och mer utan koppel nu.
Vi tränar.
Jag vet att han kan. Han har ju kunnat! Både lydnad och agility!
Men ja, koncentrationssvårigheter lär jag ändå säga att han har...men HAN KAN!
Allt finns där, och bara han får ha kul samtidigt som han gör det så går det!
Det syns att han har kul när han slipper kopplet, kul när jag ropar och han får godis om han gör som jag säger...
Det är en smart vovve jag har! :)
En vovve som vet precis hur man får så många godisbitar som möjligt! ^^

Diskade, plockade undan och dammsög när vi kom hem.
Hjälpte Robert få igång bilen innan jag bjöd honom på mat.
Fullkornsspaghetti och köttfärssås. Mumsigt.
Det blir aldrig samma sak som den berömdaste köttfärssåsen i bygden förståss,
jag saknar den. "/
Men det får gå ändå.
Tur köttfärssås finns i många varianter. ^^

Slökikade på tv i nån timme.
Tjålade om allt och inget som vanligt.
När Robert åkte, gick vi en vända till.
Denna gång Heeela vägen utan koppel!
Yeeeeeeeeeeeey Lillis!
Dutti vovvsing!

Ledig dag lider mot sitt slut, humöret sjunker som vanligt.
Det är dags att gå till sängs, så jag kommer upp i tid imorgon...

Känner mig dock nöjd med dagen.
Jag har kämpat på.
Det är bra!








2 kommentarer:

Musan sa...

Heja heja! Jäklar va motion du fått. Och heja lillsvans haha.

Anonym sa...

Heja Gunde........
Och när det gäller lillsvans, heter det inte träning utan pensionärsgympa !

KRAM från Papi