onsdag 10 mars 2010

Livet

(Lånad bild)
Känner ni livet i er?
Hur lätt det blir att leva igen, om än kanske bara för en liten stund, eller tills solen har gått ner?
Känner ni hur lätt det blir att andas när solen smeker ansiktet, och faktiskt värmer!?
Våren är på väg mina vänner!
Ljuset och värmen... det kommer tillbaka!

Jag har känt Glädjen!
Energin som jag behövde.
Trots tio och en halv timmes jobb, fick jag smutta på känslan av vår!
Kunde andas in frisk luft, utan att lungorna riskerade att frysa till is.
Vårkänslor, troligtvis de mest upplyftande känslor som finns?
Bättre än allt just nu!

Jag har haft en bra dag idag.
En skön dag, där jag äntligen mått bra med att vara mig själv igen.

Kom hem efter jobbet, gick en 40-minuters promenix, diskade, duschade, lagade och åt tacos.
Hör och häpna, återigen har jag lyckats "laga" mat åt mig själv, trots att jag tycker det är jobbigt.

Nu är det soffan som gäller, sen sängen.

Det blir inga tårar ikväll, jag har förbjudit dem att komma.

Jag längtar efter en ledig dag med sol. Skidspåren och långpromenaderna.
Söndag, kom snaaart!? :)

Inga kommentarer: