torsdag 11 mars 2010

Den jag lever för...

Jag vet att du sover
Känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag
Men vågar inte väcka dig nu
.
Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så
.
Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
.
och genomskinligt grå blir jag
utan dina andetag
Min klocka har stannat
under dina ögonlock
.
fladdrar drömmarna förbi
inuti är du fjäderlätt och vit
Och utan ett ljud
mitt hjärta i din hand
.
Har jag tappat bort mitt språk
Det fastnar i ditt hår
Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
.
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och färglös som en tår blir jag
utan dina andetag
.
jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
Jagkan inte ens stå
när du inte ser på
.
och genomskinligt grå
Vad vore jag
Utan dina andetag
.
Vad vore jag
utan dina andetag?



Inga kommentarer: