lördag 28 februari 2009

Nervvraket Tjatmoster Mamma-Sanna

Blir ett litet inlägg så här dan före Riga-avgång.
(haha, börjar känna mig riktigt tjatig om denna resa)
Fattar inte varför jag höffsar och stressar upp mig så här jämt när det är nånting, det blir ju oftast ändå skit bra i slutändan.
Men, som ni vet (om ni följt bloggen ett tag) är det Naannii i ett nötskal. Något annorlunda sker, och jag går på högvarv till bristningsgränsen.

Dagen hade egentligen inte behövt betyda stress. Men med många saker på "att göra listan" som gav lite stress, och ett högstressande sms i sista sekund, blev fööör mycket för "mamma-Sanna".
Skrev på skämt till en av pöjkera som ska med att han för sjuttsingen väl inte glömmer passet... och då visar det sig ATT HAN INTE ENS HAR ETT PASS! :O
Kvällen innan avång, och ett pass finns inte. Wihooo lyckat! Stressfaktor 100!
Runtringning, silja-telefonisterna gått hem för dagen, läsning på internet.
Kanske kanske går det bra ändå. Men den stackarn kanske inte får se Riga mer än från båten. Men, vad göra?
Huvudsaken är att han ens kommer på.

All denna panik-att-göra-allt-känslan gav utslag på min absolut-inte-stresståliga-näsa, och näsblodet kom. Precis som i gamla stress-pluggande tider. Men aldrig förr har det varit så ostoppeligt. Efter 20 minuters blodflod och 1000 försök att stoppa det hela, ringde jag till moster (sjuksköterska) och fick tips om hur jag skulle göra. Och tacka vet jag det, för det gav sakta men säkert med sig. Puuuh, trodde jag skulle dö av blodförlust där ett tag. :)
TACK MOSTER för braiga tips!

Näe, nog om stress och nervositet. Och in med positivt tänkande!
Snart är vi på väg! :D

Väskorna är packade, och jag är laddad.
Ska bli riktigt skönt att komma iväg. Se någonting annat än coop för en gång skull. Ledighet, vänner, kryssning, bubbelpool, RIGA! :D

Wihoooo!
----
Tack alla för alla peppande, uppmuntrande, helhärliga kommentarer på gårdagens inlägg!
You make my day, kommenterare!
Alla är varmt välkomna att fortsätta följa min blogg, hur tråkiga inlägg jag själv än tycker att jag skriver. :)

Nu blir det blogguppehåll i nån dag, som ni kanske redan förstått.
men snart är jag tillbaka med en massa ointressant tjat igen! :P

Ta hand om er själva och de människor som finns runt omkring er.
Så höres vi snart igen!

Pussar och kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha det bra där borta i öst och bry dig inte så mycket om "strulpöjkera"...... Stor KRAM från Papi.