måndag 16 februari 2009

"Jojjobantare" Naannii Osmart

Huuuwa vilken lång dag det blidde.
Åkte halv nio imorse, och kom hem halv 11 ikväll.
Zzzzzzzz!

Men roligt har det varit, så man ska väl inte klaga. Det var ju minst sagt självförvållat.
Inte Coopdagen...men påhälsningen hos Mami, och de två tokroliga, oseriösa, timmarna med Wollyboll. Ibland är det grymt roligt att vara så oseriös man bara kan. Barnsligt kul!

Vet ni vad jag har kommit på?
Jag Jojo-bantar! :O (på något knäppt "icke-bantande" vis, för jag bantar ju inte direkt. Tänker bara på vad jag stoppar i mig).
Uhh, va hemskt det låter. Men det måste ju vara så.
Jag har skapat mig en egen liten form av jojo-bantning, där jag (oftast) sköter mig grymt bra med både mat och träning i veckorna, för att sedan släppa allt och äta upp mig på helgerna.

Men Bah bah bah...
Idag har Naannii inte haft några som helst problem med lockande sötsaker och godbitar.
Mycket lyckat för att vara en Måndag!
Jag förstår inte hur jag annars kan vänja mig på med onyttigheter under bara en helg, som sedan förstör Måndagen, innan styrkan att stå emot kommer tillbaka. Det går ju inte att ha det så! Att äta onyttigt 2-3 dagar, av sju..å sen påstå att man försöker gå ner i vikt. Guuu vilke ljug!
Man skulle skippa onyttigheter helt å hållet. Men jag vågar inte ens testa, för jag vet att jag då skulle ge upp efter ett tag, och gå tillbaka till gamla candy-every-day-vanor. Och det vill jag inte. Jag vill klara av dessa hårda kilo som är kvar till min målvikt!

Kanske är det sant som de säger. Att man måste få unna sig saker, för att orka vidare...
Men nån måtta får det allt vara!

Jag kämpar vidare, så får vi se när dagen utan uppätning om helgerna kan övervinnas.
Det krävs bara lite mer motivation, lite mer tankeverksamhet och en gnutta mer sunt förnuft, så ska det nog gå att vinna över dessa Djävuls-helger.

Naannii Keeeps going on.

Inga kommentarer: