fredag 20 februari 2009

Men dra mig baklänges...

Jaa, verkligen...
DRA MIG BAKLÄNGES!
En hel viktvecka med hosta, snor, feber och värk. En hel vecka med 2 timmars wollyboll som enda träning... och 82. 2 kilo på vågen! :O
-0.6 kg på en vecka med ingenting.
Hur kan detta gå till?
Jag som brukar kämpa som ett djur för att gå ner, å då brukar jag gå upp istället...
Nu har jag inte rört ett finger, och blir lättare.
Knas!

82.2 kilo... GOSHHH vad bra det siffran smakar på tungan.
För 21 veckor och 8.2 kilo sedan var det lika långt bort som tjotahejtii. Nu är jag där helt plötsligt! Vart tog tiden och kilona vägen? ;)
Borta!

Föressten, Paps...
Var det inte runt 82 kilo vi vägde samtidigt du och jag en gång i tiden??? Det som jag satt upp som ett extra litet delmål i det hela? Kommer inte riktigt ihåg, men tror nästan att det var det....Siddu, nu är jag där igen! :)

Måste lägga upp måtten också. För det var faktiskt 3 veckor sen jag tog dem sist.

Veckans vikt och mått:
Vikt: 82.2 kilo (-0.6 kg)
Midja: 88.5 cm (-1 cm)
byst: 107 cm (+2 cm)
Mage: 93 cm (-4 cm)
Höft: 99 cm (+1 cm)
Arm: 31.5 cm (-0.5 cm)
Lår: 55.5 cm (+-0)

Magen blir mindre!
Och mindre ska den bli!
Oh yes!
Snart (om 0.5 kilo) är jag halvvägs mot min målvikt. shit!
Det är svårt att tro.

Nog om vikten, och back to "reality"...
Kväll efter en hel dags jobb, och jag sitter ensam hemma i soffan. Förkylningen är mycket bättre och febern är troligtvis borta. Slut på frysningar och svettningar. Skööönt.
Nu gäller det bara att hålla sig i skinnet och ta det lite lugnt så det inte blir värre igen. Lugn helg förutom jobben. Japp, JOBBEN...På Söndag synar/städar jag stugor på Säfsen Resort igen, precis som förra vintern och sommarn. Alltid skönt med lite mer pengar i kassan. :)
Känns lite tomt utan bibblan och 125 %, drygar ut mina 50-100 % på coop med lite stugsyning när jag har tid. :)

Sängen snart ändå...
Sliten, glad och stolt Naannii.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo då, vi vägde båda 82 kg ett tag, men NU väger jag 77 kg......
Nytt mål kanske ??? Det är ju inte speciellt långt dit nu när du fått upp "sprutten".... Lycka till, du är jätteduktig !

Anonym sa...

Jippie, fan va du är bra. Volleyboll verkar vara bra träning trots att du mest låg på golvet =) Du är bäst!