måndag 2 februari 2009

Årsdag och skiterier

Två år med min älskling idag! <3
Herregud va fort tiden går när man har kul. :)
Dagen var planerad in i minsta detalj.
Skulle ha jobbat till 3, gjort klart "Boken om oss, årgång 2" (gjorde ett album till årsdag 1 med saker som vi gjort under året, därav årgång 2), Ätit god mat och en härlig efterrätt, myst och tagit en skotertur i det fina vädret med min karl.

Jag var helnöjd och laddad för en underbar dag.
Å här ligger jag nu, i soffan.
Dagen gått åt att skita å spy om vartannat. Förbannade MAGSJUKA!

Jag som var så pigg och glad igår kväll. Vad hände?
Började känna mig lite smått illamående vid 23-tiden och hade grymt svårt att sova. Kanske sov 2 timmar allt som allt innan jag vaknade kl 4 och allt bröt ut. fy faaan.
Jag hatar magsjuka, jag hatar att vara sjuk i största allmänhet! Och mer just idag än jag någonsin gjort.

Min dag har inte alls varit så som min årsdag med Jimmy skulle vara. Jag halvsov och sprang på toa var 3:e minut då han åkte till jobbet. Albumet jag skulle göra klart ligger orört och ofärdigt på bibblan. Nån god mat har jag inte ätit, och ingen glass heller för den delen. Skoteråkning kan jag bara glömma så länge nån inte uppfinner en toalett att ta med i bakfickan. Och det lär väl inte hända idag det heller tänker jag. Det enda som varit som det skulle är vädret...och så här mycket har jag fått njutit av det.


Buuhuuu. Vatten och tv är mitt liv idag. What a life, va?

Det enda glada i det här är väl dagens viktnedgång, och inte ens den är bestående. Var tvungen att ställa mig på vågen för att kolla hur mycket en magsjuka kan påverka. Och jaaa, idag är jag under 83-strecket iaf. 82.4 kg är dagens vikt, - 1.2 kg.
Synd att jag har spytt, sprunigt på toa och levt på vatten hela dagen bara. Annars hade jag varit överlycklig just nu. Haha.
Jag får iaf chansen att äta nyttigt denna vecka när allt gått över, då allt dåligt är undanrensat... En positiv sak i allt elände.



Vad ska man hitta på en dag som denna? när man inte kan jobba, inte kan va ute, inte kan träna och inte har ro i kroppen att ligga still? Jag är uttråkad till MAX!
Att veta att det kommer en till sån här dag imorgon är bara FÖÖÖÖR mycket. Men jag kan ju inte masa mig till jobbet och smitta alla andra med skit-och-spy - bakterier! Tycker för mycket om mina arbetskamrater för det... Tyvärr. ;)



Nej, här lär det bli någon ändring.
Kanske ska gå på toa, Sova, titta på tv, eller nå annat skoj....det har jag ju inte gjort så mycket idag. ^^


"Den flammade plötsligt upp.
Du gör mig knäsvag och jag vill aldrig släppa dig.
Du är helt underbar.
Du är ljuset i mitt liv."

Jimmy jag älskar dig! <3

Inga kommentarer: