tisdag 3 februari 2009

Friskis och uttråkis


En frisk Naannii är en glad Naannii! :)
Vaknade pigg, glad, utvilad och...FRISK (:O) imorse. Hungrig som ett fett jäkla lejon.
Inte undra på då det enda jag fick i mig igår var en ynka liten ost-smörgås.

Hur jävligt magsjuka än är att ha, så är det ändå bra på det viset att det alltid går över relativt snabbt. Jag är då mer nöjd av att ha magsjuka en dag, än att ligga i feber i 7. Det är då ett som är säkert! Klarar inte av långtråkiga dagar framför tv:n. En dag går bra, men två blir fööör mycket.
Tre eller fler...: ALDRIG!
I så fall ska man vara så sjuk att man sover bort hela dagarna.

Mycket bra dag har det varit om man jämför med igår. Jag har orkat med två korta promenader med Djin, gjort klart "boken om oss" (som Jimmy ska få när han kommer hem), tvättat å hängt tvätt, diskat och lagat kyckling och ris. Men långtråkigt har det allt varit... längtar tillbaka till Coop. :)
Imorn går jag till jobbet..åh hujja va jag ska slita!

Imorn blir det träning också! Äntligen!
Ska försöka orka upp så jag hinner ta den gamla 45-minuters svängen innan jobbet. Var ett bra tag sen jag gjorde det nu. Har varit alldeles för sliten på sistonde.
Sen blir det 30-45 minuter på crosstrainern till kvällen.
Nu ska här kämpas!

Vill inte ställa mig på vågen på Fredag och se att jag ligger över det där förbannade 83-kilos strecket igen. Nog för att jag ligger under nu för att jag haft magsjuka och inte ätit på ett dygn, men kämpar jag på med både mat och träning kanske jag kan hålla mig från att flyta upp över ytan igen?
Hoppas hoppas.
Tror faktiskt att min motivation kan stärkas en hel del, bara jag tar mig ner från denna djävuls-platå!

Dags att se lite nedång och lite ljus i viktnedgången igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du redan är frisk syster! Tänkte att du skulle hjälpa mig med mina sista kilo också när jag kommer hem från Egypten. Tagit helstopp för mig. Tvinga mig! Fin boken blev, fin idé. Kramar