söndag 27 mars 2011

Tant Naannii ger igen

Idag hände det igen!

Visst, nångång då och då...typ en gång om året eller så högst, går väl an...

men nu vet jag inte hur många gånger det blivit den sista tiden.

Ujijuj för barnfamiljer på butiken säger jag! ^^

Idag var en mormor och hennes lilla dotterdotter på en sisådär 2-3 år in och handlade av mig i kassan. Skit söt unge, jätte gullig mormor.

Trevligt möte. Men sen kommer den där meningen som får hela vårt braiga möte att rasa...


"Se så, nu går vi....Säg nu hejdå till tanten!"

Whaaaat!!? :O

Här sitter jag på (snart) 22 bast och blir kallad tant av en kvinna vars bäst före datum troligtvis vandrat sin kos för länge sedan!

Pyttsan!



Och att sen den söta flickan tittar storögt på mig, slänger upp en näve i luften och vinkar lite försiktigt medan hon tyst viskar: "Heeej daaa tanteeen!" innan hon knallar efter sin mormor ut genom dörren, gör det inte direkt bättre.


Ja, tack du, din gamle käääring, skulle ha passat in...

men det sa jag självklart inte.

Man säger inte så till gamla damer!

Inte ens fast man blir kallad tant!

Så det så!

Här ser ni en som kan lite hyfs!^^


Heeeejdåå tjejjen, säger jag till mig själv och går till sängs!

Perfekt!

Så ska det låta! ;)

(Lånad bild)


Tanten tar natten och laddar för ny dag som tjeeeej tomollow...

1 kommentar:

Musan sa...

Gammeltanten Sanna hahaha :P Puss