torsdag 17 mars 2011

Ett skepp kommer lastat...

Med laster!

Alla har vi väl laster här i livet?
Ovanor vi själva tycker är lite knas och kanske inte alltid är som de borde.
Beroenden vi önskar att vi inte hade, såna som egentligen inte stör så mycket, och såna där saker som bara finns "så där ändå".
Svagheter för dittan och dattan,
saker vi missbrukar,
sånt vi inte skulle klara oss utan, även om det inte är något direkt "nödvändigt".

Vad har ni för laster?
Här har ni några av mina.

Några av mina största laster är:

Wasabinötter
tyckte inte ens om dem den första gången jag smakade,
Men POFF sa det och jag var fast.
Nom nom!

Hårspray
Detta beroende följt med mig i åratal.
Flaska efter flaska tar slut. Tål inte platt hår.
För att få en bra hårdag kan man inte vara utan spray!
Och nu har jag börjat "limma" fast sminket med det också! ^^
(denna är förövrigt den spray jag fastnat nå kopiöst för. det enda som duger)

Spottande
Spottar stup i kvarten (när jag är ute).
I tid och otid.
Ibland går det bara inte att låta bli fastän jag försöker.
Det har tillochmed hänt att jag en gång för några år sedan spottade på golvet av ren reflex. :O
Som tur var jag ensam och ingen såg, ändå skämdes jag som en gris.
va fan är det för fasoner?


Citronsaft
Går inte att lämna mig ensam med!
Ett vattenglas och några droppar av det här (halva glaset kanske) sen är drycken kirrad!
Rob blir galen när det bara finns några droppar (eller ingenting alls) kvar när han väl ska ha det till någonting. ^^
Kan få ett jävla sug efter det där "draget" i munnen, vet inte hur jag ska förklara...
det är en speciell känsla.
Då hjälper det bara med citronvatten!

Ljudlöst
på mobilen. Vet inte riktigt när denna ovana kom.
Stänger av ljudet utan att ens tänka på att jag gör det, och blir sen djävulskt irriterad på att jag missat ett samtal.
Andra gånger stänger jag av ljudet med flit, bara därför.

Snooze
Har lärt mig stänga av alla...hmm...vänta få se nu...
SJU alarmen i sömnen.
Och vaknar allt för ofta efter att 5 av alarmen stängts av i blindo, av att de två kvarstående snoozat's ett par tre gånger.
Förut var jag morgonpigg,
det gick visst över. "/

Smink
älskar att sminka med nya färger, efter nya ideér.
Kan ställa mig framför spegeln och kladda när jag är uttråkad bara för att ha någonting att göra.
Vad jag är riktigt glad för, är att jag däremot inte är någon "gold digger" när det gäller smink.
HM's egna märke, och billiga Ullareds grejer duger gott och väl. (inte allt, men väldigt väldigt mycket)
Allt behöver inte vara svindyrt för att vara svinbra!
Att jag är så van med att sminka mig gör dock att jag tycker att jag ser helröten ut utan.
Det är det negativa!


Snus
Det störstaste av största av alla mina beroenden.
Fångad är jag!
Fast som fan!
Har försökt sluta ett flertal gånger, kommer en bra bit på väg, men ger sen upp igen.
Det har fötts någon slags hatkärlek mellan mig och snuset.
Skulle vilja sluta, men ändå inte på nå vis.
Fint som snus, säger man väl?

Uttråkning
Jag blir så förbannat rastlös jävligt lätt.
Får ett kli i kroppen som efter tillräckligt lång tid och många försök att hitta på nånting går över i depp.
Och när jag väl blir depp, får jag väldigt svårt att ta mig upp till "bara" rastlösheten igen.

Hmmm...
Det finns säkert ett tusentals fler laster jag har bara det att jag inte kommer på dem nu.

That was me, now your turn...=)

1 kommentar:

Musan sa...

No kidding att du är beroende av hårspray ;) hahahah klockren