tisdag 22 mars 2011

Semesterfirare i soffan

Ledig i två dagar.
Knepigt, jag som nyss börjat jobba! :O

Jag skulle kunna jobba varenda dag ett bra tag här framöver.
Lär säga att den här sjukskrivningen har fått mig att vakna om på nytt.
Uppskatta jobbet mer än jag tror att jag gjorde förut.

Och jag är så glad för alla snälla människor!
Som hälsar mig välkommen tillbaka,
frågar hur jag mår,
säger att de saknat mig!

Vissa berättar att de frågat mina arbetskamrater om vart jag tagit vägen,
någon annan tyckte "long time no see" och trodde att jag varit ut och rest,
medan några trodde att jag slutat helt och hållet.

Men icke sa nicke, säger jag.
jag har bara legat hemma och latat mig i soffan med gipsat ben i fem veckor! ^^
Mer spännande än så var det inte.

Tack för att ni förgyller mina dagar!, hälsar jag kollegorna och kunderna

Inga kommentarer: