onsdag 23 mars 2011

Mobilpratare i vinbärsbusken

Säkert inte precis som det var...
men poängerna är de samma.

Sagt i telefonen:

"Jag funderar på att säga upp en av telefonerna..."
- va? vaddå en av telefonerna?
"Ja, men jag har ju två abonnemang. En mobil och en hemtelefon"
- Va, mobil?...va ä dä för nö?
"Ja men du vet, den där du ringer på när jag inte svarar hemma. Den som jag pratar med dig i när jag sitter på bussen eller är nån annanstans än hemma"
- Jahaja...ja men en sån har ju jag också.
"Näää, men det har du väl inte?"
- Jo då, den räcker ända ut till vinbärsbusken
"Jaaa...men det är ju ingen mobil...det är ju en TRÅDLÖS!"
- Jaja, undrar vart jag har den förresten. Hmm... jag brukar ha den på nattduksbordet när jag ligger och vilar, och här på bordet när jag sitter här.
Nej men nu lär jag gå in och kolla om den blivit kvar där...
"STOPP STOPP STOPP...Vänta lite här nu. sitt still. Först börjar du leta i närområdet!... Kolla..hmm...runt ena örat till exempel...eller andr..."

*GAPSKRATT*
(i båda lurarna)

Sötaste lilla förvirrade mormor i telefon med mostra mi...
Hon är allt för söt ibland min mormor med trådlöstelefon!



Krutgumma på 89 år!

Inga kommentarer: