onsdag 16 mars 2011

Som besatt

Hugomannen har väldans konstiga saker för sig ibland.
Allra mest på kvällarna.
Då kan han vara högt och lågt samtidigt,
flyga mellan golv och tak här i lägenheten utan någon som helst anledning.
Busig, kallar jag det vissa gånger.¨
Djävulsk andra,
när han bits och anfaller så fort man närmar sig.
Och helt plötsligt kan han bara stanna upp mitt i leken,
börja spinna, och sen sussa så gott mitt på min mage.
Knaskatt är han.

Han får plötsliga infall och gör saker han inte brukar göra.
Hittar på nytt bus stup i kvarten (tack gode gud att han aldrig förstör något eller klättrar i tapeten),
men något som verkligen sitter som sten i hans lilla mysiga hjärna,
är att plocka upp brunnslocket i duschen (ni vet det där vita?) med klorna,
lägga det åt sidan,
och dricka vatten ur hålet!!!!
Äckligt!

Det spelar ingen roll hur man försöker hålla honom därifrån!
Försöker man stänga ut honom från badrummet när man är där inne står han och krafsar på dörren tills han får komma in igen,
lyfter man ut honom till hans vattenskål i köket, tittar han bara på den och springer sen raka vägen tillbaka in i duschen!
Hur jävla gott kan det vara med äckelvatten egentligen!!?
(man kanske borde testa själv? kanske är kalasgôtt med gamla schampoorester, smuts med små inslag av könshår? höhö^^ Uhhhhhhh)

Igår natt hade vi ett litet krig om brunnslocket jag och Hugo.
Jag satt på toa, så jag nådde ju inte att kasta ut honom när han väl började pilla på det där förbannade locket!
Och trots att jag vände pallen upp och ner, lyckades han få bort locket genom den där lilla lilla klipan han lyckades få fram.
Som helt besatt är han!
"Dututtituuuuu, om jag smyger så här märker nog inte matte att jag försöker närma mig vattenhålet!"

"Oooops, upptäckt?"

Besatt var det ja!
The battle of the äckelvatten fortsätter!

2 kommentarer:

Musan sa...

Haha va söt han är. Roliga bilder :P Bushugo!

Anonym sa...

Bläääääääää. ställ en vattenskål bredvid duschen så tror jag att han tar det istället. Värt att testa!