tisdag 1 mars 2011

Dagens viktigaste...

Uppdrag:
En sån där sak jag var tvungen att hinna bland allt annat i min oerhört stressiga vardag,
och absolut inte fick glömma av utan att bokstavligt talat sätta mig själv och andra i skiten.
VIKTGT VIKTIGT VIKTIGT!
Nästan Livsviktigt!
Men vad???

Köpa skithuspapper, såklart!
För det är icke alls roligt att vara utan när man väl sitter där färdig å klar,
Varesig man gjort numero ett eller två, eller både och.
När man känner paniken smyga sig på, och man vet att någon är i närheten, men inte så nära att det går att skrika, och dum som man var lämnade man telefonen någonstans i andra änden av lägenheten.
Uppgivenheten man känner när man börjar undra vilken handduk man kanske har råd att offra, eller lyckas nå något annat som kanske kan lösa problemet,
Hur funkar det med bomullsrondellerna?
Känner ni igen er?
Det gör jag...den där paniken har jag själv vart med om någon gång ^^


Tror ni jag klarade av uppdraget?
SJÄLVKLART! Vad tror ni om mig?
I vanliga fall hade jag säkert glömt det, men det är svårt att glömma det enda viktiga man faktiskt har att göra på en hel dag. ^^
Dretpapper on the toilet, CHECK!
Så nu får alla komma hit och bajsa om de vill!
Jävligt generöst!

Under min annars så stressiga dag som sjukskriven har jag:
- Lekt billeks-påhittare och lekt leken "säg en bilfärg, och först till fem på mötande bilar vinner" med Rob. Självklart valde jag med flit (eller kanske inte) mindre populära bilfärger två gånger på rad så att Rob fick vinna.
Det blir ju ett sånt jävla liv annars! ^^
Höhö
- Vart portvakt åt tissetatten som sprungit in och ut mest hela dagen
- Vilat foten i högläge och skrämt bort headachen i soffhörnet
- Plockat ur och i diskmaskinen
- Flamsat runt på nätet och försökt hålla reda på vad Sveriges övriga befolkning haft för sig ^^
- Och...
- och...
-och...
Ja, ni ser. Knappt så man hinner med att vara sjukskriven i dagens samhälle!
Man kan ju undra vart världen är på väg!? ^^

Nej skämt och sido,
SOFT är det.
Alldeles för soft emellanåt!

Inga kommentarer: