måndag 31 augusti 2009

Dag ett, av en herrans massa

Jag måste ha grova störningar!
Allvarliga problem!
En HALV dag har gått på min två veckor långa semester...och jag är redan nere i uttråkigheternas uttråkighet!
Jag har tagit mig en liten joggingtur på en sisådär 20 minuter, diskat all disk, putsat och donat, städat hela lägenheten, duschat, lagt i en tvätt, tagit med mig Djin och varit ute i skogen för att leta efter några kantareller, handlat, hälsat på Jimmy på verkstan, lagat mat och ätit...
Och nu?
Nu har jag bara väldigt väldigt tråkigt!
Inte för att det inte finns något att göra, för det finns det...Massor!
Jag skulle kunna torka fönstren, städa i alla lådor och hyllor, gå ut och klippa häcken...å så där...
Men vad ska jag då hitta på på Tisdag och Onsdag?

Meningen med semester är väl att man ska tagga ner, göra roliga grejor och vila upp sig, eller hur?
Varför kan jag då inte bara tillåta mig själv att sova till en sisådär tolv, halv ett om dagarna, för att sedan masa mig upp och ligga här i soffan typ resten av dagen?
Men nää, det går inte för sig. Paniken sätter in så fort jag får lite tid över att inte göra någonting...
Om tre timmar börjar fotbollen...TRE!
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
Varför ska min själ vara så rastlös för?

Snälla människor, ge mig tips på nånting att göra?
Vad gör andra människor när de har semester?
Jag kan inte hela den här semester-grejen...jag har ju aldrig haft semester förut.
---
Min kantarell-jakt i bilder:
På kantarelljakt i storskogen
- Visst får man väl äta dem här!?? ^^

En lycklig en
Leker herren på täppan
Tomtestubben

En kantarell?
Jaså,inte det...inte den här gången heller! :(
En timme i de djupaste skogar, över stock och sten...i dyhål och genom de risigaste områden. Kantarelljakt på hög nivå.
Resultatet:
Jag fick gå hem med tom kasse.
Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey!
Jag fattar inte vad jag gör för fel.
Är det inte i skogen dessa svampar växer? eller är det kanske i den allra tätaste stadstrafiken?
Kanske jag ha fått det hela om baktassen!?
Ska ta mig en tur till Stockholm å kolla! ^^


Höres höres!

2 kommentarer:

Sockiss sa...

lycklig djin! såg härligt ut ändå med skogspromenad... =) längtar till skogen i höst hos mina föräldrar..

Anonym sa...

Du kan väl höra med faster om hon kan visa några av sin broders ställen ;-).