måndag 10 augusti 2009

Myggorna anfaller! ^^



Uhh vad jag hatar alla dessa myggor!
Ser ut som en hel nöjespark av kratrar om benen tack vare dessa små liv. Och kliar gör det också, så jag håller på å bli toki om nätterna!
Och inte hjälpte det att man smeta in hela benen, och leggingsen, med "Mygga" heller...
Pyttsan minsann!
Varför ska de tycka om mina ben så för? "/

----
Efter avslutad jobbdag klockan 15 åkte jag med syster in till stan för lite nödvändig förberedelse-shopping. 20-års kalaset närmar sig med Stormsteg. "Dan före dan före dan...", liksom! :O
(Herreguuu...Jag har tonvis med saker att fixa, dona å göra innan släkt och familj kommer på fika på Onsdag. Starta paniken!? )
Fick tidiga presenter av Moa som jag själv fick välja, En sprayflaska och en foundation! :) Viktiga saker, sånna där saker som alltid tar slut vid fel tillfälle, saker som används till sista droppen. ^^
Tack Musan! <3

En liten snabbtur på stan, sen till Willy's och storshopping...(mjäpp, även en coopian sviker ibland sina egna. Fy mig!^^ ).
Har velat fram och tillbaka, tillbaka och fram, försökt bestämma vad kalaset skulle bli för't kalas!
Bara tårtkalas med sötsaker som gräddtårta och kakor?, eller ett kalas med smörgåstårta, och SEN lite fika...
Dåligt med tillångar har jag så här veckan innan löning till på köpet. Men Nej, jag tänker inte ha ett 20-års kalajs utan en smörretårta! Neveerrrrrrrrrrr!
Så jag tog mina sista pengar och köpte saker till både smörgåstårta och fika!
Ska're va så ska're! :)
Och äter jag smörgåstårta, så kanske jag (förhoppningsvis) inte orkar så mycket sockerbomber sen?

You Wish!
Ska försöka hinna med att göra en lite nyttigare smal-tårta av nått slag, så jag kan flöta med en gnutta liten pluffs av godare, inte gott, samvete i alla fall.
----

Fredagens vägning och mätning gick sånne:

Vikt: 81.4 kg (-0.2)
Midja:88 cm (+0.5)
Byst: 104.5 cm (-0.5)
Stjärt: 104 cm (+1)
Mage: 94.5 cm (+-0)
Höft: 99 cm (+2)

Och dagens träning bestod av:
- Två promenader a' 10-15 minuter styck
- Joggingturen efter skogsstigen. 12 Minuter, igen!

Inte mycket, men bättre än inget.


Lördags kvällen med Persson-släkten var riktigt trevlig föressten. Kusinträff i Järna och umgåsning med Svärfar och familj. Några cider och en massa tjål.
Bra tycker jag. Att man kommer så bra överens med "svär-släkten". Vore ju tråkigt om man hatade varann och knappt klarade av att vara i samma rum! ^^


Kusinerna

"Alla vi barn i Persson-family"

Myyys.


Gonatt people!



Inga kommentarer: