torsdag 6 augusti 2009

Att leva spännande, kanske inte alltid är att verkligen Leva!


Min dag:
(inte så intressant att läsa om kanske, men man ska ju inte ljuga har ja hört)
- Upp ( i tiiiiid), morgonpromenad, göra mig iordning och frukost
- Jobba två timmar
- Vara ledig tre mitt på dagen för att bli med som hem-chaufför åt en mörbultad, men dock bättre rygg och sambo
- Jobba några timmar igen
- En liten älgsafari utan nån älg
- Joggingtur hem på 12 minuter då J stannade vid en vän för att diskutera skrotbilar (jag tränar hellre än hör på, skrotbil det kör jag ju ändå varenda dag ;) )
- Kort kvällspromenix på en 10 minuter

Ja ni...Intressant ha?
De flesta dagar i mitt liv är faktiskt ungefär precis likadana. Ibland frågar jag mig själv varför man ens lever ett så långtråkigt och ointressant liv...Jag menar, det finns väl en massa roliga saker här i världen?
Och alltid kommer jag fram till samma fråga som svar...
VAD skulle jag annars göra!?
Jag har ingen aning. Hur mycket jag än funderar, så kommer jag inte på ett skit till annat liv jag skulle vilja leva.
Så det är nog bäst jag håller tyst ändå.

Och föressten verkar gräset inte vara grönare på andra sidan någonstans här i världen. Ska jag vara ärlig funderar jag på vart vår kära värld är på väg över huvudtaget.
Jag fick ett sms lite tidigare ikväll, och ett gråtande samtal näst inpå...Hemska saker händer här i världen.
Saker som skadar människor i min närhet. Jag tycker inte om det! :(
Att förlora en släktning, på ett sånt förjävligt sätt, och så jävla mycket i onödan.
En släkting så ung, och med två barn som inte ens hunnit fylla fyra.
Ja ni, vart fan i helvete barkar världen hädan?
---
Gumman min, jag finns här för dig. <3<3<3
Och vad är Coop mitt i allt det du känner nu?
Våga inte ens bry dig om hur vi klarar oss.
För det gör vi, tills du känner dig stark nog att komma tillbaka!
---
Vill inte skriva om händelsen, men här kan ni läsa själva:
http://smp.se/nyheter/mord-i-vislanda(1457648).gm

Glädjen och det braiga humöret försvann i ett nafs.
Frustrationen, sorgen, medlidandet...
Skrivglädjen och skämten får vänta.
En annan dag, en annan värld!

Jag ska gå till sängs.
Gömma mig under täcket.
Där dagens grymma värld inte kommer åt mig!

1 kommentar:

Sockiss sa...

fy. hatar när verkligheten kryper så nära inpå...