tisdag 11 augusti 2009

Mayday Mayday!!!

Jag har glömt en sak på önskelistan!!!... :O
Jag önskar INTE en sån här bild i tidningen på min 20-års dag (också!)...
Mayday! INTE!!!
Kanske alldeles för sent att lägga till i listan nu, men snälla tidningsredaktööööören, om du mot alla troligheter skulle ha en liknande bild till morgondagens tidning...Så snäälla, låt den ligga!? ;)
Det räcker att bli uthängd på detta vis en gång i sitt liv, då dessutom i tonåren! ^^
Och jag har verkligen försökt att inte fula ut mig då mamsens kamera varit i farten under året som gått. Jag har bättrat mig, trots att jag fortfarande inte tycker om att vara med på bild (om det inte är jag själv som tar dem, och ensam kan bestämma vilka som ska publiceras nånstans eller inte förståss).
Nää, det lärde jag mig då, på födelsedagen för ett år sen...att när mammas kamera är i farten, då gäller det att se normal ut, och inte fula till sig, när det klickar.
Nåväl, gjort är gjort och kommer aldrig mer tillbaka....
Men jag kan ju säga som så, hämnden är ljuv lilla mamma! ;)
Vänta du bara....
----
jaaa, Man måste väl förvarna att det nu kommer det några bilder som egentligen borde vara strängt förbjudna på en sån här "gå-ned-i-vikt-blogg", så ni får en chans att inte kika, eller nått^^
... Sötsaks-bilder a la' Naannii.

Har donat massor inför imorgon, och har en hel del kvar innan kalase.
Smörgåstårtan är nästan färdig (bara det ovanpå som ska på plats), bakat en smalare chokladtårta och muffins med glasyr på, plockat undan det mesta och diskat en sisådär 3-4 gånger.
Tackar "vem-det-nu-än-är" man ska tacka för mina underbara tjejer som hjälpt mig hela eftermiddagen och kvällen!
Tack! Utan er skulle jag stå å sulla med smet, bakpulver å mjöl ännu. :)

Nåväl, resultaten blev bättre än jag någonsin kunnat tänka mig. Därför måste jag visa det också:

Smal Chokladtårta. Receptet kommer en annan dag, om någon vill ha det?
Chokladmuffins med glasyr och underbart fint strössel i riktig girl-power anda!

Å yes...Sugar sugar sugar.
Bad bad bad!
Kan bara trösta mig med att jag för första gången sen jagvetintenär kom upp i tid för en halvlång promenad i mina shape-up's. Tack vare åskan dessutom. Åskan, hunden och katterna, som gjorde sambon så grinig, att jag själv blev på toppenhumör! ;) ^^
Halv 6 gick jag upp. Promenerade i 35 minuter. Äntligen uppe med tuppen igen! :D
Dessutom fick jag lite panik när bakningen var klar, och tog BENEN istället för BILEN till återvinninngscentralen för att slänga lite gamla tidningar och kartonger.
Så en kvällspromenad på 40 minuter blev det också.

Tacka vet jag mitt sunda förnuft ibland, som gör att jag slipper sitta och våndas över att träningen uteblivit! :)
----

Ojjsan.... 00.10! Och den 12 Augusti till på köpet....

"För det är ingen vanlig dag, för det är en Naannii's födelsedag....."

Ha en underbar dag din tjockis! ^^

Och gonatt!






1 kommentar:

Anonym sa...

GRATTIS NANNA NUTT!
Har du sett morgontidningen än?
Puss från Mamsen