tisdag 1 september 2009

morgonstund har förbannelse (?) i mun

Andra semesterdagen, och jag blir väckt klockan 5...FEEEEEEEEM!
Zzzzzzzzzz!
Min "underbara" sambo tyckte tydligen inte att jag heller skulle få sova för katternas "dansa schottis/riva hemmet- morgon" om inte han fick det. Tack älskade du!
Så, det föll tydligen på min lott att masa mig upp ur sängen och försöka få tyst på de små.
Lite mat, sen blev det tyst och lugnt som i graven...Men nopp, då var jag för pigg för att kunna somna om!
Att gå upp så här förgrömmande tidigt, på semestern! är väl ändå inte rätt?

Det ser ut att bli en trist dag som det ser ut. Regn regn regn! Boooring!
Man kan varken torka fönster eller städa bilen när det regnar!
Jag börjar allvarligt talat på att flundra på att ta en roadtrip till Örebro, och syster, för att hälsa på. Ta en dag på IKEA. Drömma mig bort bland fina möbler med systras underbara sällskap.
Det tråkiga är bara att åka hela vägen alldeles ensam...
Jag vet inte varför, men jag tycker inge vidare om att åka långt själv. Och stadstrafiken sen, är jag inte van för fem öre! *Guuulp*
För det tredje hittar jag inte överhuvudtaget dit syster bor sen hon flyttade! :O

Kanske dags att svälja all den här löjliga och barnsliga rädslan?
Jag tror jag åker....




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman
Ja fy fn.. att gå upp så tidigt på semestern blä.. hahaha.. Ja ha kattungar är nog värre än att ha småbarn.
Ja stick iväg till syster nu och de är ju inte så jättelångt till Örebro ändå. Försök nu att njuta av semersten.
Kram kram Kicki

Sockiss sa...

ta en sväng ner till mig också, så får du känna på stockholmstrafiken! JÄTTEKUL! inte. trots att man bor i stockholm så undviker man den till varje pris. folk är som galna här nere så fort de sätter sig i en bil.