onsdag 19 augusti 2009

jag har discodans i mina drömmar

Två dagar utan bloggande. Nästan rekord?
Det är svårt, nästan stressande att inte hinna och kunna skriva om mina dagar. Helt sjukt vad mycket det betyder att få skriva av sig, trots att det i princip aldrig är något viktigt jag har att skriva, utan bara en massa ordbajsande!
Länge leve ordbajs!

I Måndags var jag nästan klar med ett inlägg då himlen började lysas upp av starka, underbart fina blixtrar. Gjorde ett snabbt avslut på det hela, och tänkte lägga upp... Men då hade internetet redan gått och lagt sig tydligen (ibland vill mitt mobila bredband inte riktigt som jag vill), så det hela försvann.
Trodde det skulle bli årets första RIKTIGA åskväder, med smällar som nästan får en att flyga ur sängen och blixtrar som lyser upp bättre än strålkastare, men nej...inte den här gången heller.
Såg några riktigt fina blixtrar på himlen, och låg och mös till det långtbortiga mullret, men något sånt där riktigt "krypa-nära"-väder blev det då inte. Synd för mig, som bokstavligt talat älskar riktiga åskväder, men tur för vovven som är mer än rädd för dunder och brak.

Igår hade jag den enda lediga dagen den är veckan. Städade och donade. Tvättade. Hängde tvätt...ja, allt sånt där uuuunderbaaaaaart roligt som jag brukar göra under mina lediga dagar.
Umgicks med syster, handlade lite, och tog en sväng förbi grabbarna vid värkstan. Men nej, det fanns inte så mycket att göra där heller. Hjälpte i alla fall till att knuffa in en oljetråg-skadad bil över lyften innan jag åkte hem. Dagens goda gärning. Katschiiiiiiiiiing! :)
Sen bar det iväg till stan med Pis, Hojen och Putte för middag hos Carin med henne och Belma.
Shit, vad det blir länge mellan varven. "/
Ibland önskar jag att det fanns ett helt ton till med tid, alltid finns det nått som inte hinns med. Saker som hamnar i skymundan av jobb, städning och tvättning... vardagens tråkigheter.

Räcer-huldaSöt-carin, kvällens värd och nyss hemkommen från Cypern
Belma också. Shit, minns inte ens när vi sist sågs

Kyckling och Spetsle, maten för dagen. Så in i helvete gott. Och umgänget det bästaste av det bästa. Måste göras om...helst innan vi blir halvrötna å gamla va? Bara tiden infinner sig...

---

Nu låter det som jag latat mig hela veckan. Så är det ABSOLUT inte. Jag har tränat, rört på mig. Blev dock lite glest med rörelse i Måndags då jag kände mig hängigare än en urtörstig blomma. Ett tag var jag helt säker på att jag hade feber, minst! Började flundra på svininfluensa...som det härjar runt nu kan man nästan va helt säker på att det kommer drabba oss alla. Doktorerna varnar ju för att hälften av Sveriges befolkning kommer få det i år, så varför skulle jag ha turen att klara mig?
Men det gjorde jag, "pepparpeppar"...Åtminstone denna gång, för igår när jag vaknade var jag pigg igen. Hypokondriker nu igen? Dumma Naannii! ;)
Å skulle svinan komma å ta mig nån annan gång så är det väl så, jag överlever...(tror jag).

Med hälsan på topp tog jag mig en långrunda igår morse. Nu satsar jag på att pressa mig själv till länge distanser, bättre tider...VIKTNEDGÅNG!
5-6 kilometers jogging på nästan 32 minuter, och 5 minuters snabb gång.

Resultatet och beviset ser ni här:



Fräääääschiiing!...not!
Nu Jävlarihelvete ska jag bli av med de där kilona jag har kvar. Hur mycket det än ska behöva krävas!

Började denna dag med en 40 minuters promenad i mina älskade Shape-up-skor, som jag faktiskt börjat märka fungerar alldeles ypperligt. För varje gång jag tar på mig dem nu kan jag känna hur kroppen blir längre, ryggen rakare, och jag får träningsvärk i både mage och ben!
Helt klart ett bra köp. Tack New York! :D


De här, däremot, känns inte alls som nått bra "köp" just för stunden. Tissetassarna har lärt sig precis vart, och när, de ska leva loppan till högsta höjder. I vårt sovrum, allra helst när vi ska sova, eller ännu bättre NÄR vi sover. De klättrar i gardiner, leker med sovande fötter och har boxningsmatcher mot varandra på våra sovande magar. Leker raveparty i alla dammråttor under sängen och bara ääääälskar att sitta precis nedanför sängen och Piiiiiiipa som bara de kan. Allt detta helst mitt i natten och vid en 5 tiden på morgonen.

Igår vaknade jag av att jag hade alla 5 kattetissar på mitt täcke. Rena rama discot ta mig tusan. Skönhetssömn? Absolut! ^^

Nope, nu börjar jag jobba om en halvtimme. Lär göra mig iordning lite mer. Sen ska jag knyta på mig mina nya assnygga pjucks som jag fick i Present av Pisa. Ända från Thailand har de åkt för att få användas av just lilla mig! :) Sen blir det jobbet till kvällen.

"Time, everybody's looking for time....."































1 kommentar:

Sockiss sa...

oh! fina skor! och duktig du är med springandet!