tisdag 4 augusti 2009

Att vara, eller inte vara...Kärring?

Jag tror jag kommit på varför jag är så trött och hängig hela tiden.
Varför jag har ont och är stel i hela kroppen, och inte kommer igång "tanke-mässigt" förän långt in på eftermiddan...
Jag lider av en stor fet jävla 20 års kris!
Höhööö!!!? En ålderskris redan vid 19 års ålder?
Men jaaa, jag kan inte komma på en enda annan "godtagbar" anledning till mina kärringtendenser.
men hallå, kärring, Nuuuu? Redan? :O :O :O

Vet ju i och för sig att jag är som en gammal käring gentemot de flesta av mina vänner som festar och flänger runt, då jag hellre sitter här i min gamla nerslitna och trasiga skinnsoffa om helgkvällarna...^^
Men det har jag ju liksom menat som ett "skämt".... tills nu dvs. Nu är det tusan i mig på riktigt!
Hur ska då min 30-, 40-, 50-, 60-, 70-, 80- och förhoppningsvis, 90-års kris då yttra sig, om jag är så börsli redan nu!?
Snart 20 år, och redan färdig för sjukhemme (?) ....Ujijuj! ^^


Min önskelista fick genast helt andra punkter! Ge mig löständer, rullator och permanentat hår, så är jag nöjd! ;)


Nej, skämt och sido så är jag nog inne i en liten svacka för tillfället. I kroppen denna gång, och inte i huvudet, som det annars brukar vara.
Det är svårt när kropp och sinne inte är sammansvetsade, men jahapp, det är bara att fortsätta leva helt enkelt. :)
---


Jag skippade träningen efter jobbet idag, och tog ett krafttag med soptippen jag bor i istället.
Har aldrig fattat att det kan bli så jäkla skitigt och äckligt av bara två personer...Men jag måste säga att djuren inte gör det hela nå bättre de heller, tyvärr. "/
Små Djinnisar har sitt bo i varenda litet hörn, högar av grus sprids likt vatten från en vattenspridare över golvet, och kattungarnas "börja-käkande" är lika smuligt som bäbisars.
Hå hå ja ja...det blir en del det!
Men vad gör man inte för familjen? <3


Nu kan jag gå till sängs med gott samvete, en stor soptipp av DISKAD disk, en tvätt i maskinen, och det bästa av allt.... ett grusfritt golv!
Jag slipper sopa av fötterna innan jag kryper ner.
Det kommer bli skönt att gå till sängs ikväll!

Sambon har fått en släng av hemsk ryggvärk föressten. Igen! Är så trött på den där förbannade ryggen som bara krånglar hela tiden. Som bara förstör och förvandlar min älskling till en sur och tvär gubbstrutt. ^^
Snart slänger jag ut den (inte gubben, utan ryggen)!. Om inte så drar det i alla fall ihop sig till ett motvilligt läkarbesök inom den närmsta framtiden.
Hos en BRA läkare nu, som inte säger att han kommer att sitta i rullstol innan han fyller 40! (Jo, Han har fått hört det, ett X antal gånger :( )
Det måste väl finnas nånting att göra? Herreguuud, vi lever väl inte på 1800-talet!?
Idag har vi testat något nytt (alla medel är tillåtna vid sådan ryggvärk)... farsgubbens spikmatta!
En massa klag från min underbara gnällspik förståss, men det är väl värt att testa i alla fall? Det sägs ju hjälpa mot lite allt möjligt?
Hoppas på positivt resultat!

Annars har dagen knallat på bra. Nästan småsprungit. Och den andra av fjärde heldagen för veckan är avklarad. Imorn slutar jag redan klockan ett... Gönne!
Äntligen en hel halvdag att vila ut på, eller i alla fall för att få någonting gjort på! ;)

Börjar längta lite smått till helgen efter födelsedag. Då blir det sommarstugan för hela slanten! Tällbergar'n och några vänner. Grillning och övernattning!
Ett 20-års kalas helt i min smak... Litet, mysigt...och kärringaktigt! ^^
Det kommer bli great! :D

Ojj, vad ord och meningar bara spottar ur mig idag! Skrivkrampen kanske börjar släppa? Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeyyy!

Tyvärr är det för sent, som vanligt. Och min växande morgontrötthet säger åt mig att krypa till kojs. För imorgon börjar jag redan klockan 8. Upp med tuppen, och ut med hunden!

Men hörreni, vi höres!

// en Kärring-naannii

Nyfunna innestället: Husses trä-säng (?)Myyyyys

Skohängare (?) ^^










2 kommentarer:

Sockiss sa...

oh söta tissenassar. om du å din pöjk fortsätter i denna takt i sann pensionärs-anda kommer de nog överleva er båda två! behöver ni klippkort hos höftleds-doktorn! jag har! jag är ju hela tre år över 20!

Anonym sa...

Bra att spikmattan kommer till användning. Men, man ska ligga på den 20-40 minuter varje dag en längre tid för att den ska funka. Man måste bli van den så att den inte bara gör ont. Tänk på att inte köra bil strax efter, man kan bli lite snurrig i huvudet av den.

Snart 20-kalas !
KRAM från Papi