onsdag 5 augusti 2009

Bla bla bla...

För första gången på ett bra tag vaknade jag relativt pigg, och med ett bra humör till på köpe! :)
Kanske var de på grund av den där extra timmen jag sov, då jag försov mig och vaknade 6 minuter efter jag skulle ha varit på jobbet? ^^
Ohhhh noooo!
Men det gick bra ändå som tur var, för när jag ringde upp och berättade att jag försovit mig visste inte ens arbetskamraten att jag skulle ha börjat vid 8. Och tur som haver var det inga varor som skulle ut heller...
Jag tycker mycket om mina arbetskamrater, vi är ett härligt gäng, som mer än gärna stöttar och försöker hjälpa varandra både i jobbet, och privat. Ibland är jag faktiskt riktigt glad att jag bor i den lilla håla jag gör. Fast det förståss, man kanske har det likadant i större städer, på större butiker? Vad vet jag?
Nåväl...det var tråkigt med försovning, men man får väl glädjas åt att det var första gången på en sisådär 2, 3 månader!?
Men det är som det är...det lär ändå bli lite bättre ordning på det här!

När jag kom hem (redan klockan ett...tjalalalaaaa! :) ) la jag mig i soffan, och bara låg. Mös med tissarna och zappade mellan alla dåliga program. Löjligt, men det var nästan ett "hallelulija-moment", så gööött de va.
Mera tid till lateri tack! :)
Men jag har svårt att ligga still ändå, det är inte alls som det var förr i tiden då jag kunde ligga på latsidan och vara flötig en hel eftermiddag. En och en halv timme gick det att hålla kroppen lugn, sen bar det igång igen.
Hänga tvätt, ta en promenad med Djin, Städa åt kaninen...å en sväng i bilen med sambon (som förövrigt ska till en kiropraktor imorn. yeey!).
Sen var det dags att dra på sig träningskläderna och ta en joggingtur bort till gräsplanen för en timme och 40 minuters fotboll!

Rackabajsans kul hade vi idag tycker jag, även om alla mer eller mindre låg lite på latsidan och oseriösheten tog överhanden näst hela tiden. Vi rörde på oss i alla fall!
Joggade hem igen och gick en kort kvällsrunda med Djin innan dusch, ett glas vatten och några nötter.
.
Därmed slutar dagens träning på:
* Ca 45 minuters promenad (uppdelat i tre)
* 20 minuters jogging
* 1 timme och 40 minuters fotboll.
.
.
Och och och och!!! Jag var heeemskt sugen på hamburgare när jag kom hem idag. Enklare och godare snabbmat finns knappt.
Men jaaa, hamburgare och viktnedgång borde väl näst intil vara förbjudet att nämna i samma mening va?
Så, därför skiter vi i hamburgarna, och nämner min nyupptäckta nyttigare variant:
Familjeruts-burgaren!
En burgare med vanligt kött, fast med en massa sallad och nyttigheter...å så fazer's familjeruta-bröd förståss!
Lite nyttigare, lite bättre!
Bra gjort av en flötnaannii att lyckas välja det nyttiga alternativet istället för det onyttiga, trots att det vanliga hamburgerbrödet, ni vet, det med de goda fröna på (?), låg precis bredvid!

Nu ska jag gå och lägga mig. Och fundera på hur jag ska lägga upp det här med att komma upp imorn. Måste börja dra ner på alarmen (sov över 7 st this morning :O )...så jag verkligen känner att jag MÅSTE gå upp när det ringer!
Men vågar jag det? tänk om jag går och lägger mig ändå efter första ringningen?
Let's see...



Inga kommentarer: