torsdag 13 augusti 2009

Att jaga framtiden

Vissa dagar ger man inte upp!
Man kämpar tills man har klarat det där man ville klara. Spelar ingen roll hur slitigt det än är. Att ge upp finns inte.
De där dagarna kommer lite då och då, kanske när man som mest vet att man behöver en framgång för att fortsätta kämpa...?
Det är en sån dag idag, tydligen.

Jag sprang TVÅ skogsstigsvändor ikväll.
Den första i följe med Syster. För första gången på, hmm jaaa...hur länge som helst iaf, joggade vi tillsammans! Det har nog bara hänt en enda gång förut överhuvudtaget. :O Konstigt, då vi båda tränar och försöker gå ned i vikt så mycket som vi gör...Men det kanske är lättare att bara behöva anpassa träningen efter sig själv, och inte behöva bry sig om någon annan?
Tyckte det gick lättare att jogga med sällskap. Får bli flera gånger! :)

Den Andra turen tog jag efter den första vändan, och kvällspromenad med Djin, bara för att jag gav mig fan på att dra ner de där förgrömmade 12 minutrarna till åtminstone 11.
Det måste börja gå bättre nu. Längre. Snabbare.
Har känt mig duktig de senaste veckorna. Jag tränar. Springer...
Men jag står ju still! Inte bara i vikten, utan i själva tränandet också.
Jag springer samma vändor, på samma tider. När det egentligen ska börja bli längre och längre, på kortare och kortare tid!
Det drar ihop sig mot en ny vända till Tyfors, för att få upp avståndet igen!

Tänkte kolla hur lång skogsstigssvängen är med hjälp av min nya steg och avståndsmätare...Men den bara pep hela tiden...Glapp i batteriet, så den stänger av sig hela tiden. :(
Varför lyckas folk aldrig göra saker som fungerar som de ska? Ska försöka byta.
Jag vill ju veta hur långt jag springer på 11.06! :D

Brudarna (Syster, Malan och Yen) och jag tog en sväng till Filipstad på eftermiddan. Handlade mat och dryck till 20-års firandet i sommarstugan i helgen. Hamburgare, korv, nötter, cider osv...
Ska bli riktigt skönt att ha tid för vännerna en hel natt! Vi blir väl en 6-10 personer allt som allt. Framför grillen, Tjålandes, med en cider i handen. En mysig kväll, utan storfest och urspårning... Helt lagom för den här gamle damen! :)
J och jag åker ner redan imorn efter jobbet så vi hinner förbereda, och mysa lite bara vi två!

Föressten, så saknar jag min Energikälla Pis något så grymt just nu! Snart tre veckor sen vi träffades, men på Lördag kommer hon äntligen hem från Thailand! Får se om hon orkar komma på fest efter hemresan och allt. Piiiiiiis! <3

Vägningen och mätningen imorn kan gå åt vilket håll som helst. troligtvis uppåt då jag ätit en hel del onyttigt idag också, trots att det inte varit nåns födelsedag. ^^
Jag är beredd på det värsta, då kan det bara bli bättre.

Sussa, väga, jobba, helg och soooommarstuga! :D

Inga kommentarer: