torsdag 27 augusti 2009

Anledningar som skrämmer

Jag har en speciell anledning att aldrig kämpa så hårt jag kan när jag tränar med andra, samma anledning finns också med i en del om det att jag alltid klär mig i vitt eller svart, och nästan aldrig något färgglatt.
Kanske är det en barnslig anledning, men den har hängt med så länge att den sitter fastprintad i hjärnan.
Det började som en effekt av kommentarer jag ofta fick när jag var yngre. Kanske var de inte meningen att låta så negativa. Kanske var det jag själv som bara fick det att låta så...?
Men det gjorde ändå att jag själv lade märke till det mer och mer, försökte komma på möjligheter att slippa skämmas...

Se själva och döm...

Jag är ett svettmonster!!!
Jag blir så svettig att tillochmed linsen på kameran immar igen! "/
Svett, svett och åter SVETT!
Nu för tiden älskar jag det... så länge jag svettas i ensamhet, och vid "rätt" tillfällen, åtminstone...
Problemet är att jag inte bara svettas som när jag tränar (för det är väl mer normalt än att inte svettas alls?) utan Jämt! Alltid, konstant!
Att träna bland folk har gjort att jag ofta håller igen, pga. kommentarer jag fått av mina lagkamrater i mitt liv som fotbollsspelare. Och kläd-paniken om svarta och vita kläder har dels framkommit av skammen om min kropp, och dels för att jag huuur många gånger som helst fått höra om mina eeeeeenooorma svettfläckar. ("Tillochmed på en svart tjocktröja!!!!!") :O

Tänk att man ens bryr sig så mycket om vad andra tycker och säger, att man förändras med det?
Gjorde försöket att ha på mig en röd tröja idag, men jag har seriösa jävla problem!
Jag känner mig som en jävla clown, trots att det var en riktigt finfin tröja, som skulle ha passat på vem som helst, förutom den som bar den!
Heeeey, tjockis-naannii...vart har du resten av utklädningskläderna? ^^
---

På tal om färgglad, så drog jag själv till med lite ny hårfärg idag.
Blev så sugen att göra håret lite mer levande, när systers blev så bra...
Men heeeey, vilken färgglad en jag blev...med svart hår!
Nåväl nåväl, hellre svart än typ rosa i håret.
Riktigt så långt ska vi inte gå, ännu...
Just nu får det vara nog med att vänja sig med färger på kläderna, även om det blir stora feta sweetonions under armarna. ^^
---
Städning, tvättning, träning...
My day.
Klarade den långa svängen på 34 minuter och 11 sekunder!!! REKORD! :D
Inte sprang jag hela vägen idag heller...men tiden blir ju bättre!
Sagt hejdå till syster, som for till Örebro för fortsatta studier.
Uhhuuu, nu har jag varken Pis eller syster här att umgås med! "/
Hade panik ett tag, ensammaste naannii'n i världen *tycker synd om mig själv*
Men jag är så DUM, tänker endast i tråkiga banor.
För nu kom Yen och Malan på besök!
Så nu har jag inte tid med det här nå mer! ;)
Tidsfördrivet för kvällen är över...


















2 kommentarer:

Sockiss sa...

oj vad det syns att du gått ner! man ser det på nyckelbenen och ansiktet! snygging! och nej, du är inte ensam om att svettas som en gris... jag svettas också ALLTID, och det inte bara syns för mig. utan jag får skämmas över att det luktar gubbsvett också! usch, är fan ett pinsamt problem. men man gör väl vad man kan för att dölja det antar jag... =(

Musan sa...

Du var hur fin som helst i den röda tröjan va du än intalar dig själv! Puss syster, saknar dig redan