fredag 21 augusti 2009

med häck kan jag spela med mitt alias

En sak är säker!
Ikväll somnar denna tjockis (jag, inte grisen...fast den är nog också glad som det ser ut) med ett brett jävla fult smile på sina läppar!
Denna Fredagskväll utvecklades på det bästa sätt den någonsin hade kunnat göra...Kex och ost, umgåsiga vänner, och så toppen på det hela...sällskapsspelet Alias!
Jag har skrattat så tårarna runnit, varit en dålig förlorare som försökt ändra regler, gapskrattat åt andras konstiga ordförklaringar och seghet, och känt mig dumförklarad efter varje ord jag själv inte kommit på...
Det där sista får mig att fundera på hur jag kan tycka att det har varit en bra kväll överhuvudtaget, men det har det faktiskt!
Med riktiga vänner gör det inte ett skit att man är lite segtänkt och idiotisk ibland. :)

Tack för denna otroligt trevliga kväll syster, Tezzi, Thompa, Malan och Marika!
---
Lite träning har det också blivit (What, på en FREDAG? Har Naannii gått och blivit knäpp?? ).
Efter jobbet, mellan regnstänken, tog jag, syster och vovven en promenad i skogen...Letade lite kantareller utan det minsta resultat, travade över stora högar av pinnar och buskar, sjönk ner i lera så det ser ut som jag haft rännsketa ända ner på skorna och umgicks som bara systrar kan, i en sisådär 40-50 minuter.
Kom inte så långt ändå när man tänker på hur lång tid vi gick, fast då ska man tänka på att vi hade den kola-seg-liknande hunden med också, och att det alltid är jobbigare att snubbla runt bland buskar och snår än vad det är att gå "helt vanligt".
Perfekt "detkännsintesomjagtränat-fredags träning". Jobbigt utan att det känns. Perfa huh? :)

Fasiken också, kom precis på att jag skulle ha skrivit in min vikt och mina mått här nu juh... Och viktboken ligger i hallen och skräpar...och dit orkar jag verkligen inte "häcka" mig (förklaringen med "häcka" får ni lite längre ner). Inte nu när jag sitter så skönt här i sängen, med datan i knäet och Snabel på mina fossingar.
Men ja, måtten gick nedåt nästan allihopa tror jag. Vikten också, men fan bara -0.2 kg igen!

Varför går jag inte ner längre? Nu när jag satsar så som jag gör?
Hatar denna "platå" jag hamnat på! Jag tränar mer än jag någonsin gjort, och blir enligt måttbandet smalare...vart gömmer sig då alla kilon?
Jag är självklart medveten om att muskler väger mer än fett, men va tusan...nån gång borde väl det synas lite på vågen i alla fall?
Börjar fundera på om det är en massa fel i maten ändå, trots att jag tycker att jag äter nyttigare än jag någonsin gjort. Eller ja, om helgerna går det ju lite si och så...men jag har ändå bättrat mig med det också!
Ska här krävas flera ändringar, så ska det göras också...För nu vill jag NER!
Lite i taget ska jag klara av att hålla mig allt nyttigare och nyttigare. Aldrig ger vi upp, min framtida figur och jag!

Trots att jag har min hund, mina katter och allt mitt fläsk vid mig inatt känns det ensamt...någonting saknas här hemma... Snarkljuden från andra sidan sängen...Snarkofagen som brukar ligga där ligger istället i sommarstugan och snorkar för sig själv.
Buhuuu, det är svårt att somna ensam när man inte är van med det... "/
Inte för att jag inte klarar mig, för det gör jag. Men det skall inte ljugas om att det känns lite väl tomt. Att man ens kan vänja sig med såna störiga ljud som snarkningar? Och än knepigare att man verkligen kan SAKNA dem! :S :)

Jobbhelg väntar, och jag är än en gång lite sur på mig själv att jag sitter uppe så här sent. Över ett ta mig tusan! :O
Men det är ju ändå helg. Man SKA va vaken lite längre än man borde då, varesig man ska jobba eller inte. Det är ju det som är en del av finessen med helger. ^^
Tur att jag jobbar med bla. Malan imorn...så hon kan ringa och kolla så jag är vaken. Försovningar undanhålles på detta sätt. Gummsi gummsi, du är la bra go du! <3

Får jag föressten pressentera min nya träningsmojäng för er?
Det här är "Häcka-ut-från-sovrummet-maskinen":
Oerhört vacker ny inrednings- och träningsmojäng jag gjort. ^^
Problem1 : Kattungar som lever loppan i sovrummet om nätterna
Problem 2: Det finns inte en enda Dörrjävel i lägenheten som passar dörrkarmarna! Grrrrrrrr!
Problem 3: En väldigt kattmatssugen vovve
Lösning: Folk är så tokiga med att använda udda lösningar i sina hem nu för tiden, så varför inte lägga dörren så att den iaf fyller någon funktion? ^^
Resultat 1: Lugna nätter utan tissetatt-schottis på fläsket så det knappt slutar dallra förän inpå småtimmarna
Resultat 2: Kattmaten utanför "häcken". Hunden innanför. Då kan han för en gångs skull inte äta upp tissarnas mat om nätterna som jämt annars.
Resultat 3: Jag får träning varje gång jag rör mig till eller från sovrummet. :D

Men jaa...en vanligt fungerande dörr skulle nog vara lite bekvämare trots allt. ^^
----

Till sist innan jag sluter mina blå denna kväll:

GRATTIS alla Tisse-små på 8-veckors dagen! :D

Familjen tiss

Nya favvo sovplatsen

Sol-njutar'n

Knäsovar'n

Att ÅTTA veckor gått så snabbt!
Bara fyra kvar innan de får ett nytt hem nu... Usch!
Kommer sakna!
Synd att fem katter är så många "/
Njuta av den tid som är kvar!!!

Sussa sussa.
Jobba jobba.

























Inga kommentarer: