söndag 19 juli 2009

Tällberger'n i mitt <3


Jag har haft en underbart skön helg i stugan vid tällbergssjön!
För en gångs skull kunnat släppa ALLT, och tagit mig tid att bara njuta av lugnet och ledigheten.
Vet inte hur många oräknerliga timmar vi suttit i båten den här helgen, med fiskespöet i hand, och draget i vattnet.
Och fiskar har vi fått, 10-15 gäddor...och några abborrar.

Ville aldrig åka hem...Men nåja, tillbaks till verkligheten måste man ju alltid.
Min fem dagar långa semester gick alldeles för fort.
En paus är en paus, och verkar aldrig vara tillräckligt lång tyvärr. "/

Jag har flötat i helgen. Mycket!
Vet inte varför.., men jag skyller på att det är svårt att hålla sig nyttig där nere. Det blir komplicerat utan rinnande vatten och el. ^^
Det blir liksom "enklast", och bekvämast, att ta med någonting att grilla, något färdiggjort flöt till, och så dricka på det...å nån godisbit eller chips till kvällarnas pokerspelande.
Man blir LAT!
Fast iofs får man vara det på semestern! ^^

Imorn börjar en ny arbetsvecka. En jobbig en, med många timmar.
Är skeptisk till hur tusan jag ska få tid att träna den här veckan...
Många jobb-kvällar och långa dagar gör en helslut i både kropp och hövve.
Men jag ska försöka...
DET SKA JAG VERKLIGEN!

Tänker tillbaka på de underbara dagar som just gott. Jag ska drömma om dem ikväll....





















3 kommentarer:

Asplövspuls sa...

Hej Nannii!

Du, jag tänkte bara..alltså jag vill inte skriva det här som någon diss eller så alls men ibland- även man har en blogg som ska göra en mer uppmärksam- inser man inte vad man faktiskt gör och inte gör. Jag har bara reagerat på att du i nästan varje blogginlägg skriver att du har ätit något onyttigt men ska ta nya tag. Men sedan skriver du att du ätit onyttigt igen och kommer med olika bortförklaringar som att det är svårt att äta nyttigt när man är borta. Jag tycker självklart att man ska få äta onyttigt då och då, det är ju det jag har sagt hela tiden, men sedan väger du dig och blir besviken över att du gått upp eller inte gått ner så mycket som du velat,men det är ju inte så konstigt då..

tips på bra och snabb mat:
-färdiggjord pastasallad (soltorkade tomater, kalkon, diverse grönsaker! mm!)
- bröd! kanske grov baugette med någon röra? rödbetssallad och köttbullar? gott och mättande!
- frukt! banan, äpple, vindruvor, sånt håller sig bra och är ju både gott och nyttigt!
- RISKAKOR! loves it! de smaksatta då (ostsmak är min favorit), de som är osaltade smakar ju bara..papper. haha.

man kan vara lat men nyttig samtidigt! Kom igen nu nannii, vi vill ju se dig nå ditt mål! pepp, pepp!

Anonym sa...

Vad skönt att du kopplat av odentligt. de behövde du.
Ja vad mysigt med en stuga utan vatten och el då får man verkligen koppla av och leva lite premetivt de kan man behöva....
Ha en bra arbetsvecka nu, och du är i alla fall duktig med vikten du får inte var för hård åt dig själv för då kommer de inte gå i längden så flöta på emellanåt i bland. kram kram Kicki

Anonym sa...

Håller med Elina. Inte för att det ska vara en diss eller ngt. Men det finns nyttig mat man kan ta med sig istället.. och itället för dom där chipsen så skippa det och peppa dig själv med vindruvor eller det andra elina föredrog. Då slipper du även känna att du ätit onyttig och press på att ställa dig på vågen för att bli besviken. Om vågen visar fel vet du ändå att du ätit BRA. Och man SKA unna sig ibland med onyttigheter, det är något kroppen också behöver..

Och jag tycker inte att du ska känna press för att hinna träna. Stressträna är INTE bra. Ta dig den tiden när du KAN. Det måste inte tränas varje dag. Av egen erfarnhet..

Fortsätt kämpa Sanna. Vi vet att du kan, du är såå duktig. Och tids nog kommer du nå ditt mål. Keep on the good work. Kram Nathalie