torsdag 23 juli 2009

Sweetonion med mycket på hjärnan

Svettlökarnas svettlök!
Jojjomen, "här" har ni mig...
Tro inte att jag sitter här som en drypande Sweetonion nu, med fuktig highscore och ringar under armarna...för det gör jag inte.
Men jag såg ut så imorse! Svettig och äcklig... och så jävla nöjd med morgonens insats.

Riktigt nöjd med "dagen före arbetet". Knepigt eftersom det är då, när jag börjar sent, som jag brukar få minst gjort ever!
Men noooj, idag har jag lekt viktigpetter och gjort massvis med viktigheter. :)

Började dagen (i tid!!) med en 25 minuter lång promenad i Shape-ups skor med en gladis-vovve bredvid. Sen lämnade jag av Djin och shape-ups'en, tog på mig mina vanliga joggingdojjor, och sprang en vända över stock och sten i skogen. En runda (vet inte riktigt hur lång), som jag inte ens trodde jag skulle orka runt... men ja gjord ett! :)
17 minuter non-stop jogging.
Hem till en brakans frukost på 1 avocado och 2 riskakor med ost, sallad och gurka..å så vatten på det. En MASSA vatten!

Städning av lägenheten.
Puttsa, städa, tvätta, damma...och svettas lite till.
Sen gick det bara av farten, och jag fortsatte med källaren. Välbehövligt och skulle helst ha blivit gjort typ, förra året?
Men men, bättre sent än aldrig används ju rätt flitigt av andra...så mja, då gör jag det också. "mors lilla lathund sa....." ^^
Hänga tvätt hann jag med också, å lägga i en ny.
Se upp för Räääääser-naannii! ;)

Nu är mina ägor i alla fall frächa och fina. ^^
Och kroppen tränad tillräckligt för dagen.

Har fullt upp planerat imorgon. Bra planerat, men det känns ändå lite stressigt.
Först ska jag jobba 8-15. Sen klockan 16.00 ska jag vara "raggarduschad", och finklädd för bröllop...och redo att se min sötaste Chief stadga sig.
Grattis, och all lycka till brudparet! :)
När klockorna ringa har ringt, riset kastats, och brudparet farit sin kos, då åker jag ner till Tyn för att hinna på en av de bästa tillställningar som finns.
HEDPARKSFESTIVALEN i Folkrace i Tyfors! :D
Som jag älskar folkrace-tävlingar. Som jag älskar spänningen. Ljudet. Stämmningen!
Önskar jag själv vågade köra. Gick kursen för några år sedan. Men nej, jag är för feg. "/
Nöjer mig med att titta på de andra istället. :)

Har lite mer att göra ikväll också kom jag på... :S
Till bröllops-presenten finns ett kort. texten i kortet, ska jag tydligen knåpa ihop...
Nånting som rimmar tyckte de.
Haha, min största talang, the one and only! :)
Svårt bara, för ingen sa om det skulle vara ett fint, romantiskt rim...eller ett på skämt? :O
Det vore ju lite enklare om man visste det om man skulle komma sig för att te.x. rimma på fästmannens efternamn. Bång...sång/stång/fjång(!!!) liksom?
Får nog ta och skriva en av varje, så får resten av personalen hjälpa mig välja imorgon bitti. Har ingen lust att göra bort mig. ^^

Och kattungarna ni, Helskotta vad de växer! :O
4 Veckor imorn...och nu får mamma-Hagel och mormor-Naannii svårt att hinna med kan jag tala om!
Det är kattisar både högt och lågt, vitt och brett, här hemma.
Men uuuuj, sötisar! <3


Som vanligt funderar jag länge på åt "vilket håll det nu är" man ska hålla mobilen när man ska filma för att det ska bli rätt på datorn.
Och nej, som vanligt misslyckades jag!
Håll tillgodo!
Har fått sms från elgiganten om att min kamera är klar att hämta nu, så mamma ska svänga förbi imorgon...tråkigt att inte ha ett enda BRA foto på de små.
Snart blir det ändring! :)


När det gäller vikt, och morgondagens vägning vet jag inte mycket. Det kan praktiskt taget gå åt vilket håll som helst. Men jag tycker faktiskt att jag klarat mig mycket bra den här veckan.

Hunnit med träning, och ätit mycket bättre än jag gjort på länge...

Vi får se vart hän det barkar.

Nu ska jag gå och lägga mig, alldeles nessam! :( Jimmy är i stugan i Tybyn, rustad för folkracehelg och festerier. Det är svårt att sova ensam när man inte är van tycker jag...Eller inte att sova, men att somna! Man får göra så gott man kan helt enkelt.

Sov så gott!

Inga kommentarer: