söndag 5 juli 2009

När knapparna flyger, då satsar jag!

Puuuuh... Jag räknade lite fel på vikten, som tur är.
Hade tydligen fått en knäpp av solsting och trott att jag bara vägde 80.0 innan jag åkte till Öland, men så var det ju inte.
Alltså gick jag inte upp nästan 4 kilo under min semester, utan "bara" 2,6! Bra va?
Wihoooooooooooo!
Fan va härligt att räkna lite fel ibland, så det blir rätt när det väl blir rätt. Tihi.

Veckans vikt: 83. kg (+2.6)

Åh helvete vad jag tagit kort på resan! Kommer ta en hel evighet att få upp en del av dem här på bloggen, så det lämnar vi till en annan dag. Bjuder bara på två semester-bilder idag.
Och så mycket som har hänt på bara en vecka! Inte bara på resan, utan också här hemma! Kattungarna har blivit jätte stora på så kort tid, de börjar kisa med ögonen lite nu. Hagel vågar sig ifrån "boet" under korta stunder. Kommer upp i soffan och myser, äter, eller tar en snabbtur ut för att få frisk luft. Jätte duktig med bäbisarna är hon! :)

I en vecka har jag också total-skitit i viktnedgång och träning...något som bevisligen syndes en stor gnutta på vågen. Vågade inte ens mäta mig den här veckan. "/
Det räckte med skräcken att ställa mig på den hemska vikt-mätaren. ;)
Men men, har man semester så har man, tycker jag.
Och nu har jag ätit onyttigheter och flötmat så det räcker för ett lååååångt tag framöver, så nu ska jag väl lyckas hålla mig nyttig ett tag tycker jag. (döööhh, ni tror? Kommer bli skit jobbigt att börja äta nyttigt igen efter en sån här vecka. Men nu JÄVLAR!!!)
Viljan finns där igen. Orken också. Här ska det viktrasas!

Var dum, eller smart, eller korkad...eller ja, jag vet inte riktigt vad jag var.
Men jag köpte en så in i bomben fin jeansklänning på Öland också. Det dyraste jag köpte där nere, Och för LITEN!
Men vad ska man göra när den största storleken är för liten, knapparna bara flyyyyger upp om man andas in och slappnar av, och man Verkligen, verkligen, veeeeeeeeeerkligen vill ha den?
Jag klarade av att gå ner så jag kom i klänningen jag fick av syster i julklapp. Trots att det i början fattades en hel del för att få den att gå ihop.
Då ska jag väl banne mig klara av att krympa i den här också?
UTMANING för tusan! Nu har jag ännu ett mål!

Jag ska kunna bära jeansklänningen, utan att knapparna går upp hur mycket jag än rör mig!

Något nytt att kämpa för. Något nytt att nå!

En sliten Naannii tar kvällen...



1 kommentar:

Anonym sa...

Ja alltid roligt när man räknar fel åt rätt håll hhahaha.. ska bli kul att se bilderna sen
kram kram kicki