tisdag 14 juli 2009

Avund på smalheten

Vissa dagar hatar jag verkligen att vara en tjockis mer än andra!
Jag avundas dem som kan äta vad de vill, utan att panik-träna, och ändå stå kvar på samma vikt.
Varför kan inte jag det?
Är det inte JAG som ska få bestämma själv vad jag vill kunna göra? *Surputt* ^^
Nåväl, nu är jag ju inte en av dem som kan äta vad, eller hur mycket, som helst utan att alla dessa kilon slår i taket, även om jag önskade det.
Jag är det där kakmonstret, som har svårt att hålla sig från alla världens godsaker, även om det är just det jag allra helst skulle vilja göra. Försöker vara duktig, bara ta en eller två små kakor, och ändå barkar det härdan.

Anledningen till dagens avund på smala-kakmonster...
Idag är mosters födelsedag!
Och självklart klarade jag inte av den enkla lilla utmaningen att hålla mig till bara två kakor, utan höll mig närmare inom 10 (kanske inte ens det räcker? :O Jag har noll koll).
Jag vet att jag sagt att kalas är en anledning till att få äta sötsaker, men det kan ju för sjutton inte vara kalas varje dag heller! Eller, det skulle ju vara en bra anledning till att få äta i och för sig...men nå vidare ner i vikt kommer man nog inte. ^^
Ändå ändå...GRATTIS på födelsedagen sötaste moster! <3

Jobbat, hälsat på mamma, var dukterliduktig och diskat mams och systers disk. I gengäld fick jag middag, Fläsk och Bruna bönor. Länge sen man åt, faktiskt riktigt gott! :)
Moster på kalas, umgås med älsk...

Och så en kort shape-ups-skors powerwalk på ca. 20 minuter...
Jahapp, det var dagens träning det. En lugn dag, alldeles för lugn för att jag ska vara riktigt nöjd...men man får ju inte träna ihjäl sig heller.
Imorgon tar jag krafttag med det här!
Ska bli skönt med en lång avslappnande morgon-joggingtur.
Och på kvällen spelas det troligtvis fotboll på gräsplanen igen! :)
Om jag inte bestämmer mig för att bli med tjejerna till Malung på dansbands-veckan förståss...men det känns inte direkt superlockande just nu.

Let's see!

Större kissemissungar nu. <3



2 kommentarer:

Sockiss sa...

oh söta tissetassar!
beroende på hur det blir nu med sessan här hemma så kanske vi är sugna på att skaffa tisse när de där är gamla nog... men det är ju väldigt osäkert ännu...

Johanna sa...

Sanna, sanna..
Du får tänka såhär: De som kan äta vad som helst utan att gå upp i vikt, de mår inte bra för det. Allt onyttigt sätter sig på insidan för dom. Medan dina kakor, pizza - ja, vad som helst - sätter sig på dina lovehandels, sätter sig deras runt hjärta, njure, lever och så vidare...
Var glad för det! :)
jag förstår att det är jobbigt för dig, men tänk att det ska vara bra för hälsan också. Man bör gå ner sakta i vikt, för att lyckas stanna kvar därnere sen.
Puss! / Johanna