söndag 12 juli 2009

Fettvalkar frossar i regn


Har ni tänkt på att det är mitten på Juli, REDAN!? :O
Mer än halva sommarn har tusan gått.
Och om prick en månad idag, fyller en liten tjockis-naannii systemet-ålder!
TJUGO år! JAG? skojjar tiden med mig?

Ännu en helg har gått, och jag ljuger inte det minsta om jag påstår att regnet ÖST ner konstant hela helgen. Kan det ens regna så mycket som det gjort? Helt sjukt.
För första gången på mycket länge har det faktiskt inte gjort ett skit att jag jobbat hela helgen! ;)
Men nu ni, för första gången på flera dagar, kan jag säga att det inte regnar utanför mitt fönster. Det är faktiskt till och med inte ens mulet!
Nu kan det väl få ha regnat klart, och bli fint väder i en vecka? Jag har ju trots allt "semester" nu igen. Onsdag- Söndag åtminstone. :)
Vi får se hur det blir, men rullar allt på som det ska nu i början på veckan, så åker jag och sambon på en liten mini-semester till helgen. Skulle vara skönt att komma bort lite, bara vi två, och få lite "bara-vara"-tid med varandra.
----

Lite vikt-igt som händer i mitt liv för tillfället då:
- Att åka till Öland gjorde sitt. Att vräka i sig onyttigheter non-stop i fem hela dagar detsamma.
Men nu är jag hemma, och jag har faktiskt skött mig relativt bra hela veckan. Detta, bara att sköta sig "relativt", och det näst intill utan träning, gav mig en positiv överraskning på vågen.
82.4 Kg. och ETT Komma FYRA kilo ner denna vecka!

-Veckans vikt och mått:
Vikt: 82.4 kg (-1.4)
Midja: 88 cm (+-0)
Byst: 104 cm (+-0)
Stjärt: 104 cm (+0.5)
Mage: 96 cm (+3)
Höft: 96.5 cm (-0.5)

- Målet att lyckas med en helg utan totalt frosseri kan jag inte direkt säga att jag nått ännu. Det har ju ändå bara gått en helg sen målet sattes upp, så det lär ju få ta lite tid. ^^
Men Jag kan ändå STOLT säga att jag varit mycket, eller i alla fall en hel del, nyttigare nu än vad jag brukar vara när en ny vecka står för dörren!
Eller, ja, man kanske inte ens kan kalla det nyttigare, mer mindre onyttig.
Jag är på rätt väg! Nästa helg tar vi ett steg till! :)

- Heldags jobbande imorgon, Sen ska här tränas!
Pis och jag har nya mål att nå, för små klänningar att komma i, och förkylningen har försvunnit.

Hallå där! Jag tror jag precis kom på att jag kommit ur min svacka! :)
Akta er fettvalkar, här kommer jag!

2 kommentarer:

Sockiss sa...

bra med motivationskläder! köpte ett par för små jeans på loppis för ett tag sen.... behövs bara några millimeter så går det nog bra. puh...

ida sa...

åh du är duktig iaf!! har läst din blogg ett bra bra tag men inte kommit mig för att skriva det... sorry. du är grym iaf tjejen!