söndag 26 juli 2009

Att återuppleva gammalt på nytt

Idag har jag gjort något ovanligt...
TRÄNAT PÅ EN SÖNDAG! :O
Vet egentligen inte varför jag aldrig gjort det förr.
På Söndagar gör man ju ändå inget annat. :)
Från och med nu, ska jag börja röra mig på Söndagar också!
.
Idag blev det tack vare min älskade syster som frågade om vi skulle ta oss en långpromenad tillsammans. Man tackar, man tackar!
En riktig skogspromenad. Som blev mycket längre än vi först trodde. Vägarna måste vara sne'a, för hade de varit raka hade vi inte alls behövt gå så långt. ^^
Vet inte riktigt hur länge vi var ute...men 1,5 -2 timmar blev det utan att överdriva.
Mysigt att gå i skogen, tjåla på, hitta lite svamp här och där...OCH äta smultron! :)
.
Ett riktigt trevligt träningspass med syster, hund och shape-up-skor.
En gnutta för långt för gammelvovven bara..."/ men jag visste inte att det skulle bli SÅ långt.
Heltrött är min slagne hjälte. <3
.
Och vet ni mer?
Jag har klarat av en helg utan att total frossa i mig sötsaker och chips!
Inte för att själva maten varit så bra (har ätit både hamburgare och pizza), men det är ändå en klar förbättring!
Två nävar chips-hjärtan, tre rader choklad, en glass och några tuttifrutti-godisar...
Fortfarande inte bra, det vet jag... Men BÄTTRE!
Å så alkohol igår kväll förståss.
Haha, jag kanske ändå inte varit så "duktig" som jag tyckt. ^^
.
På tal om gårdagskvällen...
Jag hade SKIT kul!
Umgicks med människor det var mycket länge sen jag umgicks med...
Började kvällen med att inviga stugan i Tybyn (som Jimmy kämpat dunder med för att få i "beboeligt" skick) med en förfest. Inget stort, bara jag, Jimmy och Jennie...men ändå riktigt lyckat! Trevligt ända in i benmärgen! :)

Nyduschad och redo för partajj!

Sambon's mästerverk...inte jag och Jennie, men tapeterna, golvet, möblerna, listerna, mattorna...ALLT! Min karl är en riktig hemmafixare! <3>Söt-Yen.
Alldeles för sällan har det blivit nu på slutet.
Det får bli ordning på det härdan efter!
SÅ mysigt har karln gjort det!
Tezzi och Marika var snälla och hämtade oss i "byn" för att ta oss ner till festen och de andra festprissarna.
En annan festprisse hade redan kl. 21 gått till sängs. :O
Självklart klarade denna gosse av att vakna till liv lagom till dansen.
Hur fan orkar man!!?


Kusin fick ett fan.
En "pojkvarsling", lika gammal som mig... Ett år yngre än kusins äldste son, lika gammal som den andra, och nått år äldre än hennes dotter.
Jag försökte få honom att förstå att de inte direkt spelade i "samma liga"..Tyvärr visade han då bara sin Uuuuunderbart fina och genomtänkta tatuering! ^^

Och jag blev uppbjuden! :O
för första (? :O) gången i mitt liv (om man inte räknar med farsgubben förståss). Tack Anders för dansen! :)

Träffade en gammal bekant. Min äldste systers far!
Piggare än någonsin såg han ut. Härligt! :D

Mina partypinglor! För sällan, måste bli mer ofta!

En riktigt kulig helg. Aprolig för att vara exakt! Innehållande allt man kan önska sig!

Tack alla som medverkat! :D

Som ni kanske märker har jag fått hem min kamera igen. Därför alla dessa bilder på bäbisarna...som nu mer har fått namn! Äntligen!

Får jag pressentera er för: Kaliber, promenix och Lurifix! ;) Höhö ^^

Sötnötarna själva!














1 kommentar:

Anonym sa...

Ååååååååå vad söta missarna är ska du ha alla kvar eller blir du av med dem.. Ja vad fint han gjort i stugan visste inte att han hade den kvar. blir de eran nya somamrstuga eller flyttar ni dit en dag kanske..
hoppas du hade kul på festen, var pappa med också. ja vi hörs kram kram kicki